Hlavní navigace

Názory k článku Nabízel jsem státu pomoc s rozvozem vakcín. Nikdo se neozval, říká šéf Liftago

  • 1. 3. 2021 9:52

    jan.doskocil

    To je moc pekne, ze si pan majitel dela PR na svoji skvelou sluzbu. Malokdo uz ale vi, ze jizda na platforme Liftago znamena tezce pracovat s lowcost cenami. Liftago funguje jako aukcni portal, takze vysoutezit zakazku znamena drtit nejnizsi nabizenou cenu, coz je casto v prepoctu 9 Kc/km (naklady v Praze jsou u mne 7,20 Kc/km). A toho se odvede Liftagu 20% provize.

    V roce 2021 jedno, zda nekdo jezdi kuryra, logistiku, nebo taxi. Vzdy na tom vydelaji tyto softwarove spolecnosti a ridic je jen otrokem, co to odridi s plnou zodpovednosti.

    Dalsim "benefitem" je, ze kdy se prestanete takove spolecnosti libit, treba pro nejake poruseni jejich pravidel (ktere si vykladaji sami), z hodiny na hodinu vas odstrihnou a jste bez penez. Fantasticke. Vzdyt jde o obchodni vztah, mohou si to dovolit, nejsou tam, zadne vypovedni lhuty. Dnes jezdite, zitra ne.

    Pro ilustraci vyse provizi v prepravnim prumyslu, stav k 1. 3. 2021

    Bolt - provize 25 % + 21 % DPH z te provize, celkem to dela 32,25 % z kazde jizdy pri jejich nizkych cenach pro zakazniky.

    Liftago - provoze 20 %, v logistice vyhrava nejnizsi cena, v taxi je to podle priority zakaznika

    Uber - provize 25 % + 21 % DPH z te provize, celkem to dela 32,25 % z kazde jizdy pri jejich nizkych cenach pro zakazniky.

    Ja pro Liftago jezdil 3 roky, dalsi 2 roky taky pro Bolt a Uber, takze pro vsechny tri dohromady. V praxi jsem byl denne v práci okolo 18 hodin, abych uzivil rodinu. Loni jsem si koupil dodavku, zapojil se do DPD a mam klid. 6-12 hodin PO-PA. Nemusim rozvinovat pred zakazniky cerveny koberec, nemusim se na ne falesne usmivat a nesmet vyslovit vlastni nazor, protoze jinak dostanu spatne hodnoceni a odpoji mne.

    Aplikace taxi netaxi a kuryr jsou pro zakazniky skvele, ale z ridicu delaji otroky pracujici casto za mene nez minimalni mzdu. Ale kdo si to neumi spocitat, at to jezdi, nekdo to musi delat.

  • 1. 3. 2021 11:21

    dalich

    Ty provize máte spočítané špatně.

    Bolt a Uber - pro neplátce DPH je provize 30,25 % (musí to DPH odvést), pro plátce DPH je provize "jen" 25 % (DPH si plátci odečtou).

    Liftago má nyní provizi 20 %, nicméně před krizí mělo rozptyl 13-25 % podle počtu jízd. Dokonalé není, ale má tu konkurenční výhodu, že jejich appka zvládá taxi i logistiku. Aukce má spousta nevýhod, ale já osobně jako výhodu vidím to, že řidič dává nabídku takové ceny, která mu dává smysl. Což v překladu může znamenat, že se často nerozjede, ale je lepší nejet, než jet se ztrátou.

    Zda se to či ono vyplatí si každý musí spočítat sám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).