Hlavní navigace

Naplánujte kampaň, která vašemu e-shopu zajistí rekordní tržby

21. 6. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Jaká jiná kampaň by si zasloužila více pozornosti než právě ta vánoční. Připravte se na Vánoce už v létě.

Předvánoční nákupní šílenství se každým rokem stále více přesouvá z kamenných prodejen na internet. Je pochopitelné, že člověk si raději nakoupí na pár kliknutí z pohodlí domova, než aby riskoval život ušlapáním za doprovodu „ólájvónt fórkrismzisjůů“. Je však oblast, ve které e-shopy za klasickými obchody nadále zůstávají pozadu.

Říkejme té oblasti třeba připravenost. Zatímco obchodními centry se již koncem srpna line odér zapáleného frantíka, některé e-shopy jakoby čekaly do listopadu, zdali ty Vánoce budou i letos.

Psali jsme: Jak přitáhnout zákazníka k opuštěnému košíku? Nejlepší cestou je e-mailing

Nákupáky už v tuto chvíli moc dobře vědí, co bude kdy v akci, mají vytištěné plakáty a nasmlouvaného falešného Santa Clause.

Víte vy, které zboží zlevníte? Máte hotové vizuály a nakoupili jste bannerové plochy? A jak jste na tom se Santou?

Připravte se na Vánoce už v létě

Ruku na srdce, jaká jiná kampaň by si měla zasloužit více pozornosti než právě ta vánoční? Vánoce jsou pro drtivou většinu e-shopů zlatým hřebem celého roku, mnoho e-shopů si neuvědomuje, že do vánočních kampaní už zcela přirozeně patří i Black Friday nebo Den dopravy zdarma.

Podíváme-li se na druhou stranu, bylo by naivní se domnívat, že nákupní horečka končí úvodní scénou pohádky Tři oříšky pro Popelku. Počítejte v kampani s reklamacemi, vratkami i novoročními výprodeji.

Čtěte také: 10 tipů, jak na kvalitní e-mailovou kampaň

Křivka tržeb směřující k obchodnímu vrcholu celého roku mívá rostoucí tendenci zhruba už od poloviny září. V ideálním případě byste již tou dobou měli mít kampaně připravené. Není proto žádným bláznovstvím začít řešit vánoční sezónu již v létě.

Plánování vánoční kampaně by mělo začínat důkladnou přípravou. Ohlédněte se za minulými Vánocemi, poučte se z loňských chyb a zkuste navázat na to, co se povedlo. Nejen vám, ale i konkurenci nebo firmám, které toho s předmětem vašeho podnikání zas až tak společného nemají. U nás i ve světě.

Čtěte také: Dobrý newsletter není otravný spam. Spíš milostné psaní

Nahlédněte do statistik za minulá léta a pokuste se předpovědět trend, na základě kterého budete schopni odhadnout množství zásob, velikost marketingového rozpočtu i lidských zdrojů.

Inspirujte se od nejlepších

LEGO – Chatbot Ralph

Vybrat ten vhodný dárek pro děti bývá často ošemetná úloha. Společnost LEGO se rozhodla tápajícím rodičům podat pomocnou ruku v podobě facebookového chatbota Ralpha. Ten jim na základě pár zodpovězených otázek dokáže doporučit několik produktů, se kterými pod vánočním stromečkem tutově nedopadnou jako Miroslav Donutil ve filmu Pelíšky, a navíc přihodí i slevový kód na dopravu zdarma.

Brand24

LEGO – Chatbot Ralph

ASHMOLEAN MUSEUM – Digiadventní kalendář

První univerzitní muzeum na světě připravilo pro loňské Vánoce vlastní adventní kalendář v digitální podobě. Místo obligátních čokoládiček se ale v každém z okének ukrývalo jedno z uměleckých děl vystavených v muzeu s krátkým popisem jeho historie. Jednotlivé kousky si můžete zakoupit k vytištění nebo jako pohlednici.

ASHMOLEAN MUSEUM – Digiadventní kalendář

JOHN LEWIS – Moz

Mluvíme-li o úspěšných vánočních kampaní, rozhodně nemůžeme opomenout obchodní řetězec John Lewis. Přestože hlavní spot s příšerkou Mozem byl oproti předchozím ročníkům považován spíše za slabší, jeho prezentace v online prostředí byla opět skvostná. Na speciálně vytvořené microsite, která využívala prvky rozšířené reality, jste si mohli s Mozem pohrát, vyfotit si s ním selfie nebo „mozifikovat“ svou tvář. Vše pak šlo jednoduše sdílet, což významným podílem dopomohlo viralitě celé kampaně.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).