Hlavní navigace

Nechtěla u koní nosit jen tepláky a holiny, tak si založila vlastní značku oblečení

9. 6. 2023
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Jezdecký sport i jezdecké oblečení zažívají od covidu boom. Jak se na to dívá zakladatelka značky s prémiovým jezdeckým oblečením?

Kateřina Dvořáková založila značku HORSE Spirit, protože chtěla dobře vypadat u toho, co miluje. V hodnotách její značky tak je, aby oblečení podtrhlo krásu a ladnost jezdce v souladu s koněm. 

Co se dozvíte v článku
  1. Okruh zákazníků je jasně daný 
  2. Oblečení je jako druhá kůže
  3. Nahlédněte na oblečení značky HORSE Spirit
  4. Na návrhářku se vyplatilo počkat
  5. Oblečení bude vidět na mistrovství světa

Okruh zákazníků je jasně daný 

Značka HORSE Spirit se tedy zaměřuje na prémiové jezdecké oblečení a okruh zákazníků je tak specifický a předem daný. Podle Kateřiny Dvořákové je v tomto případě reklama a propagace jednodušší, protože zná ideálního klienta a ví, na koho se zaměřit. Také pomáhá, že sociální sítě umožňují zacílení. Právě na Instagramu nedávno Kateřina hledala ambasadory značky a přihlásilo se hodně zájemců, ze kterých vybrali dvě ženy. Hlavní výhoda je v tom, že naši klienti nebo zákazníci se můžou s někým spojit. Ambasador je blízká osoba, je pro ně známá, a tak si mohou díky tomu vybudovat i vztah s naší značkou a nemají tam odstup, popisuje Kateřina Dvořáková, proč se rozhodli mít ambasadorku. 

Ambasadory přitom vybírají tak, aby naplňovali jejich představu, že oblečení ukazuje krásu, ladnost jezdce a soulad s jejich koněm. Musí mít tedy dobrý vztah ke koním a zastávat jejich filozofii postavenou na tom, že kůň a člověk je jedno. Jde o jejich vzájemný vztah a kůň není jenom prostředek k výkonu. Soulad už je podle Kateřiny jen bonbónek a nejde jí docílit jinak než velmi dobrým partnerským vztahem se svým koněm. V opačném případě to skřípe. Pokud se s lidmi seznámím osobně a vidím jejich interakci s koněm, tak vždycky poznám, jestli s ním mají dobré vztahy. Prostě to cítím a hodně dám na svou intuici, vysvětluje. 

Při propagaci značce hodně funguje placená reklama, protože organický dosah na sociálních sítích je stále menší a menší a nestačí jen přidat příspěvek a čekat, komu se zobrazí a kdy. Se zvýšením konverzí pomáhají i reklamy na Googlu a prodeje stoupají také díky návštěvám akcí, kde mívá HORSE Spirit stánek. Jedná se například o výstavu KŮŇ v Lysé nad Labem nebo Prague Playoffs. Nemáme žádný showroom a zatím jsme jenom v jednom kamenném obchodě, takže pro zákaznice je důležité, si na stánku ten materiál osahat a vyzkoušet velikosti, říká Kateřina Dvořáková. 

Oblečení je jako druhá kůže

Kateřina v souvislosti s materiály dodává, že kdo na oblečení a materiály sáhne, je úplně unešený, protože používají prémiové velmi příjemné látky, které jsou jako druhá kůže. To znamená, že nejsou skoro cítít. Vše je navíc funkční, prodyšné a se střihem, který skvěle sedí. Jakmile si žena nějaký náš kousek zkusí, je z něj úplně nadšená. Ten pocit nebo ta zkušenost naživo nejde online předat, doplňuje.

Dříve se ke koním nosilo staré vyřazené oblečení, což bylo normální a běžné. Jednalo se většinou o staré rifle či tepláky a holiny. Vždycky se mi stávalo, že jsem se styděla, když jsem měla od koní jet třeba nakoupit. Vozila jsem si věci na převlečení v autě, ale to bylo nepohodlnéa moc se líbilo, že v zahraničí jezdkyně dbají na to, jak se oblékají a jak vypadají, vzpomíná Kateřina s úsměvem s tím, že to ji inspirovalo. Tady jsme v tom stále dost pozadu a chtěla jsem, aby se Češi trochu pozvedli, přidává. 

Podle Kateřiny to není jenom o tom, že je člověk hezky oblečený, ale i o tom, jak se cítí. Pro ženu je důležité cítit se krásná a vyřazovat nějakou svou esenci. Když se naopak v něčem necítí dobře, tak je shrbená, a to funguje i na koni. Pak se nechceme ukázat, nemáme sebevědomí a ten kůň to taky cítí, že se necítíme dobře a jako outsideři, vysvětluje. Chtěli tedy docílit toho, aby vynikla krása ženy a aby oblečení podtrhlo ladnost, protože žena vypadá na koni opravdu krásně. Kladli velký důraz na materiály, aby plnili jejich požadavky a rok jezdili a hledali a vybírali látky, až v Itálii pak našla Kateřina skvělou výrobu a materiály, které jí i zákaznicím naprosto sedí. 

V tomto ohledu je jenom problém v tom, že dodavatelé nedrží všechny barvy na skladě a jejich barevné variace mění každé dva roky. V HORSE Spirit je však chtějí mít déle a musí si je tak nakoupit dopředu. Kdyby si je nechávali vyrobit, muselo by se jednat o velké objemy, což pro ně není finančně dostupné. Musí tedy jít s trendy a jsou na dodavatele odkázaní.

Nahlédněte na oblečení značky HORSE Spirit

Na návrhářku se vyplatilo počkat

Návrhářkou oblečení je Monika Vaverová, která vytváří i filmové kostýmy a obléká slavné osobnosti. Kateřina se s ní potkala na kurzu v Institutu módní tvorby v Praze a hned si padly do oka a ona věděla, že s ní chce spolupracovat. Zavolala jsem jí, poslala jí nějaké materiály a představy a ona mi řekla, že má čas za rok. Tak jsem si řekla, že počkám a do té doby našetřím nějaké peníze, popisuje Kateřina a dodává, že mezitím si dávala dohromady plány a představy a pracovala na budování značky.

Kateřina Dvořáková nemusela Moniku Vaverovou do oboru nějak zasvěcovat, protože ta shodou okolností při studiu na škole dělala závěrečnou práci zaměřenou na westernové oblečení. Ten obor je jí blízký a osobně si velmi rozumíme. Spolupráce nám tak opravdu dobře funguje, myslí si Kateřina. První kolekce vznikla tak, že Kateřina přišla s tím, že dala Monice inspiraci a návrhy, jak by si to představovala. Zadání bylo na jednu stranu dost konkrétní, ale také to hodně nechávala na ní. Tehdy se domluvily, že začnou jezdeckými bodyčky a od toho se odpíchnou. Mezitím bylo třeba odsouhlasit barvy materiálů a jejich kombinace a poté se tvořily stříhy a z nich šily prototypy. Ty se nechaly testovat a proběhlo ještě kolo úprav, než byla kolekce Premium úplně hotová. Myslím, že do výroby prototypu nám to trvalo asi 3 nebo 4 měsíce, upřesňuje Kateřina Dvořáková. 

Daně x

Design a krásu s funkčností se HORSE Spirit daří spojit díky skvělým materiálům a padnoucím střihům. Oblečení je jedinečné designem, na kterém si zakládají a je stěžejní. Je moderní, netradiční a zaujmete s ním, protože jde o něco jiného. Je zajímavý a pohodlný a žena se v něm cítí skvěle, vyjmenovává Kateřina Dvořáková. Jezdci se v tomto oblečení musí dobře hýbat, často dělají nějaké náročné pohyby při vedení koně a nemohou být nijak omezení v pohybu. Mezi zákazníky je nejoblíbenější černý komplet se zlatým potiskem a sama Kateřina nedá dopustit na jezdecké legíny, kterých má několik a také na jakékoliv termo nebo klasik tričko. 

Oblečení bude vidět na mistrovství světa

Na HORSE Spirit se mohou zákazníci obrátit také s individuální poptávkou a podle Kateřiny Dvořákové si mohou hodně vymýšlet a být kreativní. Mají totiž svou malou dílnu, kde dělají prototypy a také právě individuální zakázky. Dělají například iindividuální potisky a jsou schopni pomoci i s návrhem, aby mělo krásný design a vypadalo elegantně. Snaží se tím držet značku, aby byla stále prémiová a oblečení vypadalo luxusně a elegantně. Vyrábějí i reprezentační nebo stájová, týmová trička některým jezdeckým klubům a do westernu a dělají třeba různé aplikace kamínků na jejich prémiové bodyčka. Nyní pracujeme na týmovém oblečení pro juniorky, které jedou v červenci na mistrovství světa v disciplíně working equitation do Portugalska, na límečku triček je krásná česká vlajka z kamínků, prozradila v závěru.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).