Hlavní navigace

Názory k článku EU mění pravidla nakupování po internetu. Co se změní u českých e-shopů?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 7. 2011 12:42

    PanPetr (neregistrovaný) 80.188.188.---
    Konečně nám to nakupování na internetu někdo aspoň trochu zreguluje. Nemělo by se to ale spíš úplně zakázat?
  • 21. 7. 2011 9:59

    Tom (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
    Tak u některých věcí bych řekl, že je dražší poštovné úplně normální! Například nikdo nepočítá s NAKLADY NA ZABALENI, OBALOVY MATERIAL atd.

    Například, když někomu posílám malý elektromotor, tak jenom tvrdá kartonová krabice na něj stojí cca 100,- Kč + je potřeba ho celý zabalit několika metry bublinkovací fólie, použít dost lepící pásky + zaplatit člověka, který to udělá, protože to celé trvá cca 30-45 minut. Takže jenom náklady na zabalení jsou minimálně 200,- Kč!

    Je zcela jasné, že když se to pak odesílá, tak chci poštovné takové, aby se zaplatilo jak poštovné, tak náklady na zabalení a obalový materiál. Je blbost, abych si směl účtovat jen dopravu podle ceníku pošty! To mám snad náklady na zabalení platit já?

    --

    Myslím, že by EU neměla kecat do toho co a jak si obchodník účtuje za služby. Nakonec už dnes zákazník vidí v eshopu koncovou cenu a může se svobodně rozhodnout jestli to chce nebo ne.

    --

    Poštovné pouze podle ceníku je STEJNA KRAVINA, jako kdyby EU zakázala účtovat si servisům, řemeslníkům a různým službám poskytovaných u zákazníka doma (opraváři, zámečníci atd.) náklady za dopravu k zákazníkovi jinak než za prokazatelně projetý benzín - takže zákazník z Ostravy by si klidně objednal na zabouchnuté dveře zámečníka z Prahy a ten by k němu jel 4 hodiny tam a zpět - takže 8 hodin za volantem a úplně grátisově! :-DD
  • 22. 7. 2011 11:08

    Hexer (neregistrovaný) ---.silesnet.net
    Ja si myslim ze jste nezvolil s remeslniky spravne prirovnani... remeslnik neni eshop...

    Dnesnim nesvarem je dohanet cenu zbozi na postovnem... to nebude vas pripad elektromotoru atp. ale treba ruznych prodejen baterii atp. kdy si objednate "nejlevnejsi" baterku na trhu ale na konci zjistite ze za postovne si nekdo uctuje 250kc...

    Ja to beru jako podvod na zakaznika... falesnou reklamu... podvod ve vyhledavacich... prirovnal bych to k tomu jak se prodavaly letenky a az na konci jste zjistili letistni poplatky...

    Mozna nez nejakou regulaci postovneho bych privital povinnost u eshopu upozornovat HNED na cenu prepravy...
  • 17. 8. 2011 8:34

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
    Nic Vám nebrání tyto náklady zahrnout do ceny zboží (stejně jako kamenné obchody). Pro zákazníka to bude transparentnější - nebude muset špekulovat, kolik si kdo účtuje za přepravu: bude vědět, že všude je to stejně => stačí skutečně porovnávat pouze cenu zboží.
    Větší problém vidím v kalkulaci ceny poštovného - žádný systém to nedokáže 100% předem odhadnout/spočítat, takže určitá tolerance v tom být musí. Pokud tam ta tolerance nebude, tak to obchodníci vyřeší "dopravou zdarma" a na faktuře se objeví položka "balné", která to dorovná - a budeme tam kde jsme byli :)
  • 1. 10. 2011 16:45

    Jenda (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
    U tebe je problém v tom, že pleteš dohromady náklady na dopravu a náklady na balné. Co ti brání dát 150,- za PPL a 50 za balné ? Dřív to takhle bylo normální, ale pak najednou začali všichni dávat balné zdarma a přitom ho zahrnují do nákladů na dopravu, nechápu tedy, na co si stěžuješ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).