Hlavní navigace

Obchodní řetězce sází na privátní značky

21. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Obchodní řetězce rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní privátní značkou. Takové zboží je levnější než značkové. Podíl značek vyrobených speciálně pro obchodní řetězce vzrostl loni o pět procent na 27 procent, uvádí server Marketing&Media.

Například společnost Ahold, která v Česku provozuje zhruba tři stovky hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert, do konce letošního roku rozšíří sortiment vlastní značky Albert Quality o dalších 400 položek. Nyní jich Ahold má zhruba pět stovek. Prodej nové privátní značky S-BUDGET, která čítá šest desítek nových potravinářských produktů, zahájila v těchto dnech síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar.

Obchodní řetězce zpočátku pod vlastní značkou nabízely převážně zboží nižší kvality, ale za nízkou cenu. Kvůli rostoucí oblibě tohoto zboží začali obchodníci pod vlastní značkou prodávat nejen potraviny a nápoje, ale i domácí spotřebiče či sportovní potřeby. Privátní značky obchodních řetězců podle loňského průzkumu pravidelně nakupuje již více než polovina Čechů. Je to ale méně, než například v Maďarsku či na Slovensku.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).