Hlavní navigace

Obliba e-shopů sice stále roste, kamenné obchody to ale ještě zdaleka nebalí

Jana Knížková

I přes rostoucí oblibu online nakupování mezi českými zákazníky rostou obraty obchodních center. Spojení e-shop a kamenná prodejna dává značce výhodu.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Český zákazník pohodlí, které nabízí nákup na internetu, dokáže ocenit. Důkazem jsou obraty, kterých české e-shopy dosahují a které každoročně rostou. 

Psali jsme o tom v článku Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi nejúspěšnějšíStejně tak ale rostou obraty obchodních center. Jejich obliba je stále evidentní. 

Obraty v českých regionálních nákupních centrech rostou, a to již pátým rokem za sebou. V porovnání roku 2017 s minulým rokem vzrostly obraty o 4,2 %. Nájemné rostlo jen minimálně. Ukazuje to studie CBRE Shopping Center Index, kterou sestavuje společnost CBRE. 

Vede gastronomie a služby

Růst obratů se navíc liší podle segmentu a velikosti prodejny. V minulém roce byl nejvýraznější u gastronomie, služeb, specializovaného maloobchodu. Dařilo se i módě. 

Gastronomie je nejdynamičtějším sektorem, který zaznamenal největší nárůst od roku 2015. Sektor služeb zaznamenal výjimečné výsledky díky kadeřnickým a kosmetickým salónům a cestovním kancelářím, které vykazují nejvyšší meziroční nárůst v rámci jednotlivých služeb, uvedla Klára Bejblová, CEE Retail Research & Consultancy společnosti CBRE.

ebf-tip-firmy

Trh se čím dál víc propojuje a obchodníkům nezbývá než využívat online i offline prodejní kanály současně. Jeden bez druhého nefungují tak dobře. Všichni největší představitelé české e-commerce mají své kamenné obchody nebo alespoň výdejní či kontaktní místa a jejich síť dál rozšiřují. A dobře vědí proč. Důvody si přečtěte v článku Mít k e-shopu vlastní kamennou prodejnu se stává otázkou prestiže

Přečtěte si příběh podnikatele, který jakožto specialista na online svět dal přednost kamennému obchodu. Jak online specialistovi otevřel kamenný obchod oči i nové možnosti

A nahlédněte do fotogalerie

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).