Hlavní navigace

Odložili jste podání přiznání a s tím i přehledů? Do týdne to musíte hlásit

Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Jana Knížková

Na podání přehledů bez daňového poradce máte pár dnů, stejně tak ale i na upozornění úřadů, že jste odevzdání přehledu odložili. Jak tuto skutečnost doložit?

Doba čtení: 2 minuty

Přehled o příjmech a výdajích za rok 2017 pro Českou správu sociálního zabezpečení a pro zdravotní pojišťovnu je nutné odevzdat nejpozději do jednoho měsíce od doby, kdy měli podnikatelé podat daňové přiznání. OSVČ bez daňového poradce musí přehledy odevzdat nejpozději do středy 2. května. 

Pokud však OSVČ využívají služeb daňového poradce, mají na podání přehledů o tři měsíce více. Je však nutné tuto skutečnost oznámit. A to jak místní správě sociálního zabezpečení, tak také na zdravotní pojišťovně. Na to mají podnikatelé přesně týden. Pojišťovna i ČSSZ by o odložení povinnosti měly vědět do 30. dubna

Jak odložení podání přehledů oznámit? 

Na místní správu sociálního zabezpečení i zdravotní pojišťovnu je nutné doručit důkaz, že o odložení daňové povinnosti a tudíž i podání přehledů skutečně došlo a zodpovědnost na sebe převzal daňový poradce. Tuto povinnost je možno splnit např. předložením kopie plné moci, kterou pojištěnec zmocňuje daňového poradce ke zpracování daňového přiznání a předkládá ji na finanční úřad, uvádí na svém webu Všeobecná zdravotní pojišťovna. 

Pro snazší vyplnění přehledů pro ČSSZ využijte článek 6 otázek a odpovědí, které se týkají přehledu pro ČSSZ

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví a personalistika
PhDr. Dagmar Kučerová
poradkyně pro mzdové účetnictví

Co dalšího přinesl uplynulý týden? 

Propustit zaměstnance není zrovna jednoduchá záležitost. O důvodech, které mohou vést k výpovědi, mluví zákoník práce. Ovšem v případě dvou výpovědních důvodů musí být zaměstnanec vždy předem upozorněn na možnost podání výpovědi zaměstnavatelem. Více v článku Vytýkací dopis aneb Upozornění zaměstnanci na možnost výpovědi

Máme za sebou další zdárné losování v účtenkové loterii. Obliba nástroje, který má ohlídat, zda podnikatelé evidují tržby a vydávají účtenky, je celkem rozkolísaná. Po posledním losování Účtenkovky prohlásila ministryně financí Alena Schillerová, že se ukazuje, že účtenky nekončí v koši. Redaktor serveru Podnikatel.cz se však nad slovy pozastavil a ve svém komentáři vysvětlil., že tomu tak není. Čtěte Účtenky nekončí v koši. Tedy až na ty 2 miliardy účtenek, které v koši skončily

Nařízení GDPR a návrhy na výjimky pro některé subjekty, kterých by se nemusel týkat sankční režim při porušení nařízení. Právě to považuje Hospodářská komora ČR za nepřijatelné. Výjimky v GDPR pro neziskovky a veřejné subjekty? Je to nehoráznost, říká HK ČR

WT100 tip v článku Dolejšová

Obecné nařízení GDPR se promítne v několika oblastech. Jednou z nich je například zaměstnávání. Ovlivní zpracování osobních údajů jak před uzavřením pracovního poměru a v jeho průběhu, ale také po jeho ukončení. Jaké povinnosti jsou s GDPR spojeny, jestliže dojde k odchodu zaměstnance a  jak dlouho osobní údaje uchovávat? Odpovědi na otázky hledejte v článku GDPR a výmaz osobních údajů po skončení pracovního poměru

Vysoká pokuta za nezaevidování 15korunové částky? Podle Finanční správy ČR je tento postup v naprostém pořádku. A to i přesto, že v důvodové zprávě k zákonu o evidenci tržeb ministerstvo píše, že je nutné vzít v potaz povahu a závažnost správního deliktu a že se musí přihlédnout i k majetkovým poměrům pachatele. Jak postup obhajuje Finanční správa ČR a jaký postoj zaujala ministryně finanční, čtěte v článku Na velikosti prý nezáleží. Flastr za nenahlášení pár Kč je dle úřadů v pořádku