Hlavní navigace

Pivovary uvařily na Velikonoce zelené pivo. Restaurace ho vydají přes okénko

31. 3. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
I když je zelené pivo tradiční spíše pro irský Den svatého Patrika, jedovatě vyhlížející barva piva se zabydlela i v Česku na zelený čtvrtek.

Po škaredé středě si tak milovníci pivních speciálů mohou odnést pivo s sebou v kelímku. Řada pivovarů navíc letos pomůže s prodejem velikonočních speciálů tím, že dodá vybavení zdarma.

Jedná se o praktické odnosy kelímků na čtyři piva, dodání PET lahví či etiket na ně. Navzdory zavřeným restauracím si zákazníci koupí zelené pivo u výdejních okének restaurací a hospod. K dispozici budou i malé soudky.

Zelené pivo bude, závratné tržby ale pivovary neočekávají

Český svaz pivovarů a sladoven neočekává za letošní rok závratné tržby u pivních speciálů, přesto pivovary nechtějí zklamat spotřebitele ani restaurace a i pro letošní rok pivní speciály uvařily. 

Více než polovina z oslovených členů Českého svazu pivovarů a sladoven na letošní Velikonoce nachystala tradiční speciály. Stejně jako každý rok, i tentokrát se vesměs jedná o zelené pivo. Pivovary je ale teď vaří v menším množství a spíše pro restaurace, aby jim pomohly rozšířit sortiment prodeje u okének a potěšit tak jejich stálé zákazníky, vysvětlila Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Kromě zeleného piva bude k dispozici i vídeňský ležák

Zelené velikonoční pivo má mezi velikonočními pivními speciály nejsilnější postavení, pivovary letos navařily i vídeňský ležák nebo silná nepasterovaná piva. Speciální nabídkou chtějí vykompenzovat loňské Velikonoce, které proběhly velmi krátce kvůli vypuknutí pandemie.

skoleni_15_4

Před letošními Velikonocemi bylo více méně jasné, že restaurace zůstanou bohužel stejně jako zahrádky zavřené. I tak pivovary ale oblíbené velikonoční speciály uvařily. Speciální piva na sváteční stůl prostě patří, dodala Ferencová.

Kvůli současným opatřením je samozřejmě omezeno stáčení piva do sudů pro restaurace. Zároveň však v období před Velikonocemi ještě zesiluje poptávka i po balených pivech, a to zejména prémiových značkách, které lidé o svátcích preferují. Mnoho pivovarů proto posílilo týmy na stáčecích linkách baleného a plechovkového piva a část velikonočních speciálů se tak objeví i v obchodech.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).