Hlavní navigace

Potřebujete ještě odložit splátky? V MONETĚ to jde nově přes mobil

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Klienti MONETA mohou nyní žádat o odklad splátek prostřednictvím jejich mobilní aplikace Smart Banka.
Jana Langerová 24. 6. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Banka od poloviny března eviduje 83 tisíc žádostí o odklad. Zájem o něj však postupně klesá.

Skupina MONETA spustila program možnosti odkladu splátek 18. března, tedy měsíc před tím, než platební moratorium začal nařizovat zákon. Klienti mohli přes webové stránky banky zažádat pomocí online formulářů podle typu půjčky, tedy hypotéky, spotřebitelského úvěru, komerčního úvěru a leasingu. 

MONETA již odložila splátky z úvěrů a hypoték téměř 83 tisícům klientů a vyřízené odklady splátek činí aktuálně necelé 2 miliardy korun. Evidujeme klienty, kteří se rozhodli prodloužit si lhůtu platebního moratoria z původních tří na šest měsíců, dodává mluvčí skupiny MONETA Zuzana Filipová s tím, že se jedná zhruba o 16 % klientů. Předpokládáme, že tento podíl bude stoupat, doplňuje.

O moratoriu jsme psali v článku Už jste si zažádali o splácení úvěrů a hypoték? Odložit můžete až o půl roku

Největší zájem o odklad splátek je ze strany živnostníků a firem – jejich odklady tvoří 36 % z celkového portfolia banky. Spotřebitelské úvěry tvoří 17,2 % a odklad hypoték 11,9 %. K zamítnutí došlo v méně než 1 % všech případů. Důvodem byl v drtivé většině případů fakt, že žadatel byl v předešlé době v prodlení se splácením svých závazků a ve zbylých případech se jednalo o neúplně vyplněné formuláře o odklad, vysvětluje Zuzana Filipová.

MONETA doposud vyřizovala odklady podané prostřednictvím interaktivního formuláře na webových stránkách a přes internetové bankovnictví. Banka nyní tento proces nabízí i v prostředí mobilního bankovnictví.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).