Existuje velmi jednoduché pravidlo: pokud to zní příliš dobře, aby to byla pravda, většinou je to podvod. Svět je plný podvodníků, kteří hledají vhodné příležitosti. Dokumenty vydávané bankovním sektorem se těší poměrně vysokému stupni důvěry.
Existuje velmi jednoduché pravidlo: pokud to zní příliš dobře, aby to byla pravda, většinou je to podvod. Svět je plný podvodníků, kteří hledají vhodné příležitosti. Dokumenty vydávané bankovním sektorem se těší poměrně vysokému stupni důvěry.
Bankovní úředníci, a to na všech stupních řízení, by neměly zásadně vstupovat do velkých transakcí s partnery, kteří jsou noví a banka s nimi nemá žádné zkušenosti, před tím, než si důkladně ověří jejich důvěryhodnost. Snad všechny české banky se s tím v 90. letech setkaly, a pro některé top manažery to mělo nejen soudní dohru, ale také velmi trpké zkušenosti, někdy končící i náhlým úmrtím z psychického vyčerpání. V poslední době je stále více managementem bank prosazována politika zvaná „know your client“. V rámci této politiky platí několik jednoduchých pravidel, která sice nemohou úplně zabránit podvodu, ale mohou mu v mnoha případech předejít. Jedná se o:
Byla vysledována řada stále se opakujících frází, kterými jsou budoucí oběti lákány do transakcí, např.:
A nyní naprosto vážně – nikdy nevěřte nikomu a ničemu, co vypadá příliš dobře a jednoduše. Koneckonců, vydělávání peněz, pokud je nezdědíte, nevyhrajete atd., je pěkná dřina, což mi jistě řada z vás potvrdí…
Naletěli jste někdy podvodníkům?
Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.