Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Přes datové schránky lze posílat už i faktury, zadarmo to ale není

Datové schránky poskytují od roku 2010 také možnost částečné komunikace mezi soukromými subjekty navzájem. Do konce roku 2009 komunikovaly přes datové schránky pouze úřady mezi s sebou, či úřady s občany a firmami. Nyní mohou fyzické i právnické osoby posílat do datové schránky jiné fyzické či právnické osoby i faktury, či obdobné výzvy k zaplacení.

K dalšímu rozšíření možností datových schránek dojde v polovině roku, kdy by se vzájemná komunikace mezi jednotlivými soukromými subjekty naprosto uvolní. Od 1. 7. 2010 bude možná komunikace mezi datovými schránkami fyzických osob, podnikajících fyzických osob a právnických osob navzájem bez výše uvedeného omezení obsahu (pouze faktury) datové zprávy, uvádí se na webu datových schránek.

Zasílání zpráv mezi privátními subjekty však není zdarma. Za každou odeslanou zprávu zaplatí uživatel 15,04 Kč (bez DPH) a navíc také měsíční paušál, který se odvíjí od počtu těchto zpráv. Do deseti „soukromých“ zpráv měsíčně se platí 50 Kč (bez DPH), od 11 do 50 zpráv činí paušál 35 Kč (bez DPH) a při více odeslaných zprávách pak 20 Kč (bez DPH). Pokud tedy pošlete měsíčně jen jednu zprávu soukromému subjektu, vyjde vás to na 65,14 Kč bez DPH (78,048 Kč s DPH). Čtěte více na Lupa.cz: Datové schránky: jak funguje zasílání faktur?