Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Připravované změny zákoníku práce a příplatky za přesčas od Milan83 - Jsem jen zvědavý, jak to bude s pracovními...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2018 8:07

    Milan83 (neregistrovaný)

    Jsem jen zvědavý, jak to bude s pracovními cestami. Doteď to funguje tak, že cesta strávená na cestě se nepočítá jako přesčas. Konkrétně se mi několikrát stalo, že jsem po půlnoci sednul do auta, jel na služební cestu, na cestě jsem strávil 10 hodin, poté začal pracovat, skončili jsme v 18 hodin a následovala cesta zpět, abychom byli co nejdříve doma u rodiny a zaměstnavatel zároveň ušetřil za hotel. Návrat zhruba v 5 ráno. Z pohledu stravného je to jasné - jeden celý den + 5 h další den. To se lehce spočítá. Z pohledu odpracované doby to není tak, že bych měl odpracováno 29 hodin mínus neplacené půlhodinové přestávky, ale pouze 8 hodin! V den návratu bych měl správně jít opět do práce, nebo si vzít dovolenou, abych se mohl po 29 hodinové šichtě aspoň vyspat. Tohle je silně nedomyšlené. Sice existují paragrafy, které říkají, jak dlouhé pauzy mezi směnami smí být, ale když se taková cesta počítá jako 8 hodinová směna, tak o jaké pauze mluvíme? Tu pauzu jsem strávil v autě. Zákon to bere tak, že cesta v autě v čase mého volna je můj čas na odpočinek. Suma sumárum podle zákona se po takové pracovní cestě stihnu vykoupat převléknout a sotva stihnu dojít do práce včas, abych nezameškal další směnu. Pokud by to zaměstnavatel hnal do extrému, zaměstnanec by se podle zákoníku práce ani neměl právo za celý týden vyspat a jen by čas trávil v práci a bylo by to v pořádku. A stále by neměl odpracovaný dostatečný hodinový fond, i když při plnění pracovních úkolů stráví 40 hodin týdně na cestě a 16 hodin prací, to vše při hodinovém fondu 37,5 h/týden. Pro zaměstnavatele je tento systém v pořádku, ale chudáci zaměstnanci. Jednou se mi stalo u bývalého zaměstnavatele, že jsem ve 4 ráno odjel soukromým autem na služební cestu, alej 1660 km a vrátil se kolem půlnoci. Stravné bylo 0 Kč, druhý den v7 ráno jsem musel být v práci. Proplatil mi pouze naftu a dálniční známky. A přesčasové hodiny, ty za cestu v autě? Cha, cha, cha.. Jel jsi na výlet na Slovensko, co bys ještě chtěl, buď rád, že jsme ti zaplatili naftu a dálniční známky.

  • 8. 11. 2018 9:48

    aster (neregistrovaný)

    Tak to je bohužel o lidech - pokud je zaměstnavatel slušný a myslící člověk, tak mu ta situace je jasná.
    Pokud je to dobytek, který hledí jen na peníze, tak prostě máte smůlu.
    Nevím - mám pocit, že tam snad je nějaký nárok na odpočinek v případě, který popisujete - ale to mám jen z doslechu.

    Já jako živnostník si čas strávený za volantem musím vměstnat nějak do materiálu, protože zákazníci sice chápou, že ten materiál musí někdo přivézt a že nafta se musí zaplatit, ale jaksi jim nedochází, že to auto taky někdo řídí a za tím volantem stráví nějaký čas...
    Jinak moji zaměstnanci běžně odpracují méně než by měli - ale to neřeším, protože při naší práci to ani moc jinak fungovat nemůže.

  • 8. 11. 2018 12:43

    omg (neregistrovaný)

    Doba cesty v aute na sluzebni ceste je prekazka na strane zamestnavatele. Neni to Vas volny cas nebo dokonce odpocinek. Vas jako zamestnance v podstate nezajima, ze se Vas zamestnavatel rozhodl delat neco 1660km daleko, jakmile zapocnete sluzebni cestu autobusem, vlakem, jste v praci, ale z duvodu prekazek na strane zamestnavatele nevykonavate svou obvyklou cinnost. Plat Vam normalne bezi. Pokud jedete autem, vykonavate svou "obvyklou" cinnost, tudiz nemate ani prekazky na strane zamestnavatele, takze po 4 hodinach mate narok na odpocinek, atd... Plat Vam normalne bezi. Pokud Vam zamestnavatel urci, ze musite vyrazit po pulnoci a vratit se zpatky pristi noc, musi dodrzet x predpisu (maximalni delka prace, pracovni prestavky, odpocinek,...) a rozhodne nemuze pak po Vas chtit aby jste po 29hodinach nastoupili na 8 hodin do prace. Z meho pohledu zamestnavatel i Vy jste porusili nekolik predpisu. Doporucuji si nenechat chcat na hlavu, zamestnavatele obcas nevi, obcas vi ale chteji vyuzit neznalost zamestnancu. P.S. cestuji 99% sveho casu.

  • 8. 11. 2018 17:55

    aster (neregistrovaný)

    Díky za vysvětlení - tohle řeším pořád. Moji zaměstnanci neřídí - řídím jen já, zaměstnanců se týká jen to, že jim běží doba, kterou stráví v autě, než se dopravíme na místo výkonu práce. To jím proplácím, Problém mám jen s tím, že zákazník nechce platit mně, jako řidiči...což je absurdní.

  • 8. 11. 2018 20:34

    Houba (neregistrovaný)

    Víte, to je problém všech co poskytují jakoukoli službu. Dokud budou existovat srábci kteří se bojí chtít na zákazníkovi všechny náklady s prací spojené, nemá cenu se o tom ani bavit. Zákazník by si měl uvědomit že každá sranda něco stojí!

  • 8. 11. 2018 22:58

    cecilie (neregistrovaný)

    Tak takové"srábky"nez­nám......naopak znám vyčůránky,kteří nechají čekat klienty s opravami(aby to prý měli levnější)až se v místě bydliště vyskytne víc zájemců a cesťák bude jen jeden........pak přijedou a cesťák samozřejmě naúčtují každému......a za takovou cenu,že by vypravené taxi bylo levnější!!

  • 15. 11. 2018 13:40

    Mira (neregistrovaný)

    Ano, každá sranda něco stojí. Ale mně také nikdo neproplácí čas, který strávím cestou autem do práce a z práce. A kupodivu ani naftu. Proto nechápu, proč bych měl nějakému řemeslníkovi proplácet čas, který stráví cestou ke mě a zpátky.

  • 11. 11. 2018 13:59

    Paulus (neregistrovaný)

    1660km na Slovensko? Já jezdím 1613km k moři do Rumunska a také projíždím Slovensko a Maďarsko. Tak si neumím představit 1660km kam až to je na Slovensko.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).