Hlavní navigace

Profil na LinkedIn je vaší další možností, jak se ukázat

Jana Langerová

Nejen podnikatelům a firmám se vyplatí mít profil na sociální síti. Kromě možnosti se ukázat to přináší spousty výhod.

Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

LinkedIn je speciální sociální síť – je označován jako profesionální síť. Počet jeho uživatelů stále stoupá a má tak pozitivní dopad na prostředí byznysu. 

Tato sociální síť byla dlouho vnímána jen jako portál spojený s hledáním pracovních míst. Tak může samozřejmě sloužit i nadále, ale pro společnosti jde především o další důležitý marketingový kanál. V rámci něj se mohou totiž ukázat, hledat nové příležitosti a kontakty nebo například komunikovat se svými zákazníky. To, že je LinkedIn neprávem podceňovaný, zmiňovala i social media konzultantka Eliška Vyhnánková v našem článku LinkedIn v roce 2019 nadále poroste a vyžaduje vaši aktivitu. Ta jej dále přirovnávala ke konferenci, která běží neustále.

Ukažte se

LinkedIn tedy můžete brát jako platformu, kde se můžete předvést. Základem je pečlivě vyplněný profil plný relevantních informací pro jeho návštěvníky. Ten lze navíc dále aktualizovat, a to například informacemi o vašich novinkách v podobě nových produktů a služeb nebo úspěších. Nemusíte se přitom omezovat pouze na text, ale využít různých formátů – od obrázků a videí, přes podcasty a webináře až po prezentace na platformě SlideShare. Jejich volba by se měla odvíjet od znalosti cílové skupiny a souviset s celkovou marketingovou strategií. Zveřejňovaný obsah můžete navíc doplnit odkazy na web, kde lidé naleznou víc informací a mohou se tak stát vašimi zákazníky. Pomocí zveřejňovaného obsahu můžete vyvolat v ostatních uživatelích LinkedInu autentický, transparentní a pozitivní dojem z vaší společnosti a hlavně ukázat, jak vaše společnost myslí a jedná. 

O využití videí na LinkedInu jsme psali v článku Získávejte pozornost fanoušků také na LinkedInu, díky videím a dalším novinkám 

U sdílení aktualit je také výhodou, že si můžete vybrat, komu se zobrazí. Můžete je sdílet se všemi vašimi sledujícími nebo si vybrat cílené publikum podle různých kritérií. Tím, že budete mít profil na LinkedInu, budete vidět a vylepšíte si také svou pozici ve vyhledávačích. Nejen Google řadí totiž stránky společnosti LinkedIn vysoko, což se příznivě projeví na SEO. Proto nezapomeňte optimalizovat popis společnosti a doplnit jej také relevantními klíčovými slovy stejnými jako na vašem firemním webu. 

Budujte důvěru i značku

Zveřejňováním stále nového obsahu budete pracovat na budování značky a také své zákaznické základny. Můžete se tak snadno ztotožnit se svým publikem a prezentovat se. Například pomocí popisu vaší společnosti je vhodné zdůraznit, jak se odlišujete od svých konkurentů. Pomocí firemních zpráv a sdílením informací o firemní kultuře můžete pak zprostředkovávat vaše hodnoty, poslání a vize. 

Díky známé funkci Doporučení dochází také k vylepšení vaší reputace a zvyšování důvěryhodnosti. Když například někdo hledá firmu, může se ihned podívat, jak se s ní spolupracovalo bývalým zákazníkům a podle toho se rozhodnout. Návštěvníkům profilu by mělo být na první pohled jasné, čím přesně se zabýváte a jak jste v tom dobří. 

Spojujte se 

LinkedIn je síť profesní, ale pořád se jedná o sociální síť, tudíž je jejím cílem spojovat lidi. LinkedIn vám ukáže, kdo si prohlíží váš profil a toho můžete využít. Třeba se jedná o někoho, kdo s vámi chce spolupracovat, proto jej můžete oslovit krátkou zprávou a zjistit o něm více. LinkedIn je považován za jednu z nejlepších možností, jak najít ty nejtalentovanější lidi v oboru. Pokud hledáte nové lidi, umístěte na váš profil viditelně nějakou pracovní nabídku a určitě se na ni někdo brzy chytí. Nové zaměstnance i zákazníky můžete také najít na základě souvisejících skupin nebo díky vyhledávání za pomocí nejrůznějších kritérií nebo klíčových slov. 

Komunikovat můžete také s těmi, kteří reagují na vaše příspěvky. Pokud například reagují na nějaký problém, reakcí nejen je samé, ale navíc ukážete ostatním, že se o vaše sledující zajímáte. Zákazníci vždy oceňují, že posloucháte jejich hlas a řešíte, co je zajímá. 

PR Summit tip panelovka

Reakcím nejen na LinkedInu jsme se věnovali v článku Záleží na počtu lajků na sociálních sítích? Otázka života nebo smrti to není

S profilem na LinkedInu je to jako s ostatními marketingovými kanály. Jen pokud na něj budete mít čas, tak jej správně nastavíte a hlavně využijete na maximum funkce, které nabízí. Je potřeba mít na paměti, že kvalitní a relevantní obsah také něco stojí, ale dokáže přinést ovoce. Navíc je nutné definovat si cílové publikum a vaše cíle – přemýšlejte o tom, čeho chcete na LinkedIn dosáhnout, a toho se držte napříč všemi aktivitami.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).