Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Proklepněte si uchazeče o práci, díky internetu je to snadné

Autor: Ondřej Hošt, Internet Info
Zdeněk Vesecký

Sociální sítě jsou obrovským zdrojem informací. Využijte je při hledání nových kolegů. Možná vám napoví, s jakými uchazeči o práci byste jen ztráceli čas.

Doba čtení: 2 minuty

Zvlášť mladá generace se vyznačuje ambiciozními jedinci, kteří chtějí dosáhnout nejvyšších pozic v co nejkratší době. Přihlásil se vám takový se zájmem o místo? Pak si ho važte, ale také prověřte. Díky sociálním sítím je to snadné. Právě tato generace je v sociálních sítích nejaktivnější a nejaktivněji si přes ně vyhledává pracovní příležitosti. A může na sebe mnohé prozradit.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví a personalistika
PhDr. Dagmar Kučerová
poradkyně pro mzdové účetnictví
Ilustrační obrázek.
Autor: Ondřej Hošt, Internet Info

Díky sociálním sítím se na uchazeče o místo můžete podívat docela detailně. 

Devět z deseti personalistů spoléhá na LinkedIn, zhruba 30 % pak na Facebook. Sociální sítě pro personalisty nabízejí možnost oslovit zajímavé kandidáty, ale často také fungují jako síto, kterým uchazeč neprojde. Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace, radí uchazečům o práci Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Personalisté by se měli na profily uchazečů zaměřit snad ještě detailněji než samotní uchazeči. Z průzkumu agentury Grafton mezi personalisty vyplynulo, že díky nekvalitnímu obsahu na sociálních sítích není až 35 % kandidátů pozváno na osobní pohovor. Více než třetinový odpad dokáže ušetřit spoustu času, který by zaměstnavatel s žadatelem o místo ztratil. A to už se firmě vyplatí.

Dále čtěte: Perličky a bizarnosti, se kterými se firmy setkávají v životopisech

Aniž bychom byli příliš konzervativní a upjatí, o uchazeči o práci mohou hodně napovědět fotky z bujarých večírků, kterými se na sociálních sítích chlubí, nevhodné komentáře jeho samotného i jeho přátel. V profilech sociálních sítí se dá číst mezi řádky. Dají se vytušit zájmy a názory člověka. Varováním pro zaměstnavatele by mohla být například přílišná otevřenost v komentářích. Nejen na LinkedInu, ale i Facebooku se také dá ověřit, jakou školu uchazeč vystudoval, jaké absolvoval kurzy a školení, případně jaké má vazby na lidi z oboru. Nezřídka se stává, že zaslaný životopis neodpovídá obsahu profilu na LinkedInu. To už zavdává příčinu k nedůvěře. Když se nejedná přímo o „Andersena“, který si vymýšlí, může to být znak jeho nepozornosti. Stejně tak je radno hledět na gramatické chyby. Takový zaměstnanec, který nezvládne napsat srozumitelnou českou větu, zřejmě firmě příliš neprospěje.

dan_z_prijmu

Psali jsme: Potřebujete nové zaměstnance? Co takhle zkusit Facebook a Neuspěli jste při pohovoru? Třeba za to může Facebook

Firmy hledají nové talenty na Facebooku, Twitteru, LinkedInu a tak dále. Ne každá síť je ale vhodná pro všechny pozice. Facebook je například síť, která se osvědčí při hledání kandidátů na nižší pozice. Určitě není vhodné přes něj komunikovat v momentě, kdy firma hledá zaměstnance na vedoucí místo. Od toho je LinkedIn. A samozřejmě je nanejvýš nutné, aby se zaměstnavatelé při hledání nových pracovníků spoléhali na tradiční osobní schůzky a pohovory. Jen skrz sociální sítě se zaměstnanci nevybírají.