Hlavní navigace

Propagace před Vánoci není vše. Kampaně zaměřte hlavně na emoce

8. 11. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Reklamy před Vánoci nemusí mít hlavní cíl jen prodat produkty, ale také zapůsobit na city příjemců. Inspirujte se vánočními kampaněmi známých značek.

Ačkoliv je teprve listopad, společnosti by již měly mít dávno naplánované jejich vánoční kampaně. Především velké firmy je již spustily a hodlají jejím prostřednictvím oslovit velké množství lidí. 

Vánoce jsou obdobím oslav s rodinou a našimi nejbližšími, kterým vyjadřujeme lásku. Proto jsou emoce důležité také v marketingových kampaních, které by měly oslovit vaši cílovou skupinu a spojit se s ní zase na jiné úrovni. Proto byste měli zdůraznit to nejlepší z vašich produktů nebo služeb například prostřednictvím působivého příběhu. Zkuste produkty umístit tak, aby je vaše publikum považovalo za relativní. Místo toho, abyste se spoléhali na písemný popis produktu, zkuste pomocí barevného a působivého videa pobavit publikum, radí v článku konzultant digitálního marketingu a spoluzakladatel společnosti Attrock Shane Barker.  

Ten dále dodává, že Vánoce jsou nejlepší částí roku jak pro značky, tak spotřebitele. Lidé se těší na trávení času se svými rodinami a přáteli během Vánoc. Chtějí dávat dárky a slavit. Značky zase samozřejmě chtějí využít tuto sváteční sezónu k posílení prodejů a dosahování zisku realizací efektivních vánočních marketingových kampaní.

Zabírají oblíbení hrdinové

Britský řetězec Iceland vsadil ve své vánoční kampani na spolupráci se společností Disney. Využil tak oblíbenou pohádku Frozen, jejíž druhý díl bude mít brzy premiéru. Pomocí Elsy, Anny, Kristoffa, Olava a dalších chtěl přinést nějaké teplo a kouzlo do kategorie mražených potravin. Jejich cílem je vyzdvihnout jejich roli a ukázat jejich hodnotu a kvalitu. Kromě reklamy se známými hrdiny mají v plánu také krátké spoty zaměřené jak na produkty, tak například na společenskou aktivitu a mimopracovní aktivity. Reklamy se objeví hlavně v televizi, a to také na kanálech Disney. Iceland navíc vyvinul řadu mražených produktů v designu Frozen 2 a prodává také nepotravinářské výrobky, jako jsou například plyšové hračky. Tento řetězec minulý rok měl kampaň Rang Tan zaměřenou na odlesňování pralesů, která oslavovala snížení počtů produktů s palmovým olejem. Letos se však pohádkovou kampaní vracejí k tradiční vánoční reklamě. 

Supermarkety Aldi staví od roku 2016 vánoční kampaň na příběhu Kevina, postavičky mrkve. K němu se váže celý příběh, má už rodinu a děje se mu spousta dobrodružství. Také letos má společnost připraveno několik dílů spotů a také mnoho nových postav. Tyto reklamy jsou oblíbené především proto, že pracují s oblíbenými postavami a mají příběh, čímž přináší něco navíc. Postavy Kevina a jeho přátel se navíc objevují také u produktů, které supermarket potřebuje promovat.

O této kampani jsme více psali v článku V jednoduchosti je síla. V reklamní kampani zabodovala obyčejná mrkev 

Emoce jsou důležité

Na jídlo a atmosféru vánočních trhů se zaměřila firma Marks and Spencer v kampani s podtitulem „This Is Not Just Food… This is M&S Food“ (To není jen jídlo, to je M&S jídlo). Stejně jako v loňském roce tento obchod využil v reklamě přímo jejich zákazníky. Tentokrát přes stovku z nich pozval na speciálně realizovaný vánoční trh, kde mohli ochutnat produkty z vánoční nabídky. Ten navíc tvoří podklad reklamy, kde vystupují populární moderátoři a herci Paddy McGuinness a Emma Willis. 

Amazon v letošních vánočních reklamám opět přichází se zpívajícími krabicemi. Ty mají vyvolat pozitivní emoce a přimět sledující k úsměvu. Letošní skladbou je klasika od Solomona Burkeho Everybody Needs Somebody to Love. Televizní spoty tak ukazují rodiny, přátele, kolegy a další lidi z různého prostředí, kteří společně s krabicemi zpívají a tančí. 

Značka má připraveny tři verze spotů – od 30 po 90 sekund, které budou zvýrazňovat konkrétní slavnostní okamžiky i akce, jako je Black Friday. Tato kampaň se týká těch zvláštních okamžiků, které všichni sdílíme v tomto ročním období, a toho, jak Amazon pomáhá doručovat úsměvy a hrát malou roli při vytváření těchto úžasných vzpomínek, uvádí v článku Simon Morris, viceprezident Global Creative z Amazonu. 

Brand24

Přečtěte si o Black Friday více v článku Dny dopravy zdarma letos nebudou, některé e-shopy ale už startují Black Friday

S myšlenkou darování dárků letos přišla ve své kampani Pepsi. Do konce prosince plánuje prodávat balení jejich nápojů po 12 kusech v unikátním designu, v krabici, jejíž součástí je QR kód. Pod ním se skrývá digitální stírací hra, a když zákazníci setřou tři ikony zeměkoule Pepsi, mohou je proměnit v peněžní odměny. Ty však nepoputují k nim, ale mohou je zaslat své rodině, přátelům nebo neziskové organizaci přímo od Pepsi. K tomuto účelu byla vytvořena platforma nazvaná Gift it Forward. Účastníci soutěže, kteří se zaregistrují, navíc získají šanci vyhrát čtyřdenní výlet do Portorika. Podle Todda Kaplana, viceprezidenta z marketingu Pepsi jde v této kampani o narušení typických způsobů, jak mohou lidé něco darovat. Opravdu zábavné na tom je, že nejde jen o typickou propagaci. Vyhrajete hotovostní cenu, kterou můžete darovat někomu jinému, popisuje v článku.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).