Hlavní navigace

Rok #EET v obchodech připomněla inzerce, finanční správu vyšla na 200 000 Kč

Daniel Morávek

Elektronická evidence tržeb (EET) funguje v maloobchodech a velkoobchodech již rok. Finanční správa připomenula tuto skutečnost inzercí v novinách.

Doba čtení: 1 minuta

Za reklamu v Právu a Hospodářských novinách na téma rok fungování EET v maloobchodech zaplatila finanční správa dohromady 200 tisíc korun. Server Podnikatel.cz to zjistil z Registru smluv.

Další letošní smlouva spojená s EET

1. března 2018 uplynul rok od spuštění EET pro maloobchod a velkoobchod. Toto první výročí se finanční správa rozhodla připomenout inzercí v novinách. V deníku Právo a Hospodářských novinách si zaplatila reklamu, která rok fungování EET v maloobchodu připomněla. Společnosti Economia, která vydává HN, zaplatila finanční správa 121 000 Kč včetně DPH a firmě Borgis, pod kterou spadá deník Právo, pak 78 650 Kč včetně DPH.

Smlouvy na inzerci nejsou první letošní smlouvy, které Generální finanční ředitelství v souvislosti s EET uzavřelo. Na konci ledna uzavřelo dodatek se společností IBM, která systém EET připravila, aby upravila aplikaci na ověřování účtenky veřejností na Daňovém portálu a směrem k účtenkové loterii. Od března se totiž na účtenkách již nemusí uvádět daňové identifikační číslo (DIČ). Za úpravy systému úřady zaplatily 1 551 946 Kč včetně DPH.

Čtěte více: Chystá se úprava Účtenkovky, místo DIČ se nic vyplňovat nebude

Už na začátku ledna byl navíc v Registru smluv zveřejněn dodatek ke smlouvě o komplexním zajištění provozu účtenkové loterie, kvůli kterému ministerstvo financí doplatí provozovateli loterie, společnosti Diebold Nixdorf, dalších 541 275 Kč bez DPH. Za tuto částku připravil provozovatel Účtenkovky několik novinek, které by měly usnadnit registraci účtenek. Do budoucna by měla přibýt možnost čtečky QR kódů.

Čtěte také: Účet za Účtenkovku roste. Ministerstvo za novinky utratí dalšího půl milionu Kč