Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Názory k článku S transakčními e-maily se potýkají i velké e-shopy. Chyby dělá třeba i Alza.cz

  • 15. 3. 2015 9:59

    bez přezdívky

    Protože ono je asi nutné oddělit potvrzení přijetí objednávky a potvrzení objednávky,
    Neboli-opravdu je snadné během několika vteřin po objednávce poslat zpátky zákazníkovi automatický e-mail do kterého se vlastně pouze zkopírují jeho zadané údaje. Dokonce by se dalo říct že je to zbytečné, protože obvykle se takový výpis objevuje už během nákupu v eshopu (v košíku), kde se doporučuje zákazníkovi aby si ho pečlivě zkontroloval než objednávku v závěru potvrdí. Ale prosím, v zájmu zvýšení kultury vztahu se zákazníkem-a pokud je vše ostatní zajištěno (viz níže) tak proč ne, i s oním zdvořilostním kontextem.
    Ale-naprosto podstatná podmínka je že skutečně můžeme během těch několika vteřin automaticky zjistit zda tu objednávku dokážeme (rychle) splnit. Zboží nemusíme mít na skladě, nebo už nemusí být vůbec (třeba při výprodejích ), některé eshopy nabízejí třeba i zboží z vlastní či nasmlouvané produkce takže se musí napřed vyrobit, atd..
    Čili v takovém případě, poslat "rychlostí blesku" během několika sec zákazníkovi email ve kterém prakticky potvrzujeme jeho objednávku, děkujeme mu za nákup, dokonce slibujeme nějaký předpokládaný (obecný) termín expedice/doru­čení... A pak mu se zpožděním několika hodin (či až druhý den, i více) posílat další e-mail ve kterém se omlouváme že objednané zboží dodat nemůžeme (resp. v dlouhém termínu, jiných vlastnostech, atd..) Tak takového zákazníka jsme už asi ztratili nadobro..