Hlavní navigace

Šéf Hypoteční banky: O zrušení poboček neuvažujeme

16. 11. 2007
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 258398
Nedávné výsledky projektu WebTop 100 určily absolutního vítěze firemních prezentací. Stala se jím Hypoteční banka. U Výslechu byl její generální ředitel Jan Sadil, který největší rezervy svého oboru vidí v Katastru nemovitostí. A i když nyní banka nabízí Hypotéku on-line, pobočky rušit nehodlá.

Nedávno jste se stali absolutním vítězem žebříčku WebTop 100, který byl sestavován odbornou porotou. Co pro vás vítězství znamená?

Kdyby náš web nebyl uživatelsky přehledný a neposkytoval návštěvníkům důležité informace, odborná porota by nám první místo v soutěži WebTop100 určitě neudělila. Získané ocenění pro nás znamená potvrzení toho, že to co děláme, děláme dobře.

Hypoteční banka - web

Kdo je autorem vítězného webu?

Koncepce, náplň webu a každodenní rozvoj vzniká přímo u nás. Po technické stránce web vytváří společnost Media Factory Czech Republic.

Jaká další ocenění jste získali v poslední době?

Letošní rok byl pro nás skutečně úspěšný. Naše jarní novinka hypotéka on-line získala nejprve v červnu v soutěži Zlatá Koruna 2007 titul „Novinka roku“ a nedávno byla oceněna prvním místem v soutěži MasterCard Banka roku 2007 v kategorii „Hypotéka roku“.

Jakou máte denní návštěvnost internetových stránek?

Na naše webové stránky chodí především lidé, kteří se zajímají o hypotéky a uvažují o půjčce na bydlení. S návštěvností našich webových stránek jsme velice spokojeni, každý den je shlédne více než 1 200 návštěvníků.

Osvědčuje se v praxi „Hypotéka on-line“, když jste právě sám řekl, že počet denních návštěvníků je kolem tisícovky? Kolik smluv jste již uzavřeli?

Hypotéka on-line je určena těm, kteří se umí pohybovat po internetu a vědí, že tak mohou ušetřit spoustu času i peněz. Jsme spokojeni s počtem klientů, kteří hypotéku on-line dosud využili a pevně věříme, že další klienti budou přibývat. Počet takto uzavřených smluv bychom si však raději ponechali pro sebe jako obchodní tajemství.

Zadluženost v Česku je oproti EU velmi nízká

Jsou vaši zákazníci nároční? Jakou nejčastější cestou se k vám dostanou?

Obvykle zákazník navštíví webové stránky a na pobočku již přijde s poměrně přesnou představou toho, co hledá. Zde s našimi specialisty společně „vylaďuje“ parametry hypotéky, aby mu co nejvíce vyhovovala.

Je velké procento těch, kterým vyhovět v jejich požadavcích nemůžete?

Odmítnutých žadatelů je minimum – hypotéky jsou již dnes natolik individuálně přizpůsobitelné, že na ně dosáhne velká část naší populace. Nejčastějším důvodem pro odmítnutí klienta je špatná úvěrová historie žadatele, tzn. nějaké prohřešky u úvěrů z minulosti. Jinak drtivá většina klientů je ze skupiny spolehlivých.

Jsou lidé ve vztahu k finančním produktům informovanější než dříve? Jak byste porovnal český a evropský trh?

Lidé jsou informovanější, požadují více informací a stále kvalitnější nabídku produktů a služeb. Což je dobře, protože to banky nutí k neustálým inovacím a zjednodušování procesu vyřízení hypotéky. Obecně lze říci, že trend inovací a zjednodušování je stejný v České republice jako v Evropské Unii. V porovnání s EU je u nás však stále velmi nízké procento zadluženosti, i když se v posledních letech ochota Čechů koupit si vlastní bydlení na hypotéku stále zvyšuje. Podíl hypotečních úvěrů na hrubém domácím produktu je ale v EU průměrně kolem 45 % a v ČR stále pouze někde kolem 14 %.

Chystáte nějaké změny od nového roku?

Změny chystáme neustále – co se inovací týká, jsme leadery trhu. Z naší dílny pocházejí dnes běžně používané záležitosti, jako je hypotéka na 100 % hodnoty nemovitosti nebo například progresivní či degresivní splácení. Informovat o novinkách ale budeme až v okamžiku, kdy je spustíme.

Brand24

Katastr nemovitostí je pořád strašákem

Co je největší bariérou v oblasti vašeho podnikání?

Trh bydlení a s ním spojený trh hypoték se stále vyvíjejí velmi dynamicky a předpokládáme, že tomu bude stejně ještě několik dalších let. Rezervy vidím v oblasti fungování Katastru nemovitostí (i když zde spatřuji velký posun dopředu) a rychlosti soudů při řešení problematických pohledávek.

Přijde někdy doba, že se hypotéka bude vyřizovat už jen přes internet a zruší se pobočky ve městech?

Všechno se dá samozřejmě ještě zdokonalit a my se o to pokoušíme neustále. O zrušení poboček v žádném případě neuvažujeme: nové bydlení a s tím spojená hypotéka je zásadní krok v lidském životě, o kterém se klienti stále chtějí poradit s živým hypotečním odborníkem. Osobní setkání je zde velice důležité. Hypotéku si ale samozřejmě lze na internetu předpřipravit.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).