Hlavní navigace

Složenky jsou passé. Chtějte informace o dani z nemovitých věcí do mailu

Jana Knížková

Zrovna v současné situaci, kdy jsou zvýšena hygienická opatření, se informace o dani z nemovitých věcí v mailové schránce hodí víc než kdy jindy. Dokdy žádat?

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Už několik let není třeba v období jara otevírat den co den poštovní schránku a vyhlížet psaní od finančního úřadu. Informace o dani z nemovitých věcí může dorazit plátcům do schránky mailové. 

Aby místo psaní do schránky poštovní přišlo psaní mailové, je třeba o to finanční úřad požádat. Nejzazší termín se blíží. K zasílání údajů pro placení daně e‑mailem je nutné se přihlásit do pondělí 16. března

Ptejte se odborníka v poradně Právní poradna
Mgr. Bsc. Matěj Grödl
advokát online

Každoročně před splatností první splátky daně pak bude plátci chodit e‑mail, v jehož příloze bude uvedena kompletní informace s údaji pro placení daně ve formátu PDF.

Údaje doručené do e-mailu se nijak neliší od těch na složence: 

  • výše stanovené daně, 
  • výše nedoplatku/přeplatku, 
  • údaje pro placení daně včetně QR kódu umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

V případě neuhrazení daně v zákoně stanoveném termínu obdržíte na vámi určenou e‑mailovou adresu vyrozumění o nedoplatku.

daně_I.fáze

Daňový portál na Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Potřebujete si rychle spočítat, kolik letos zaplatíte na daních? Zadejte své hodnoty do Daňové kalkulačky pro OSVČ

Nevíte si rady s daňovým přiznáním? Vyzkoušejte interaktivní šablony, které automaticky vyplní daňový formuláře nebo přehled pro pojišťovnu.

Jakou budete mít čistou mzdu v letošním roce? Aktualizovali jsme pro vás Mzdovou kalkulačku

Nejnovější články o daních sledujte v sekci Daňové přiznání, Daně z příjmů, Přehled o příjmech a výdajích.

Jak se k této službě přihlásit? 

Je nutné využít tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, ve kterém je nutné uvést jednu e‑mailovou adresu, na kterou chcete informace pro placení daně zasílat. Žádost je třeba podepsat a podat místně příslušnému finančnímu úřadu. Pokud jste poplatníkem daně u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť, upozorňuje finanční správa. 

Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu datovou schránku nebo nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).