Hlavní navigace

Strategická krize farmaceutických firem

2. 11. 2010
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Farmaceutický trh se nachází v krizi, řešením je diverzifikace. Nejdůležitější oblastí pro diverzifikaci jsou generické léky. Polovina oslovených firem očekává negativní návratnost dnešních investic do výzkumu a vývoje. To vše vyplynulo ze studie společnosti Roland Berger.

Velké farmaceutické firmy se podle odborníků nacházejí na rozcestí. Důvodem je omezení veřejných výdajů a obtížný vstup na trhy. Problematické je velké množství patentů, které jsou před vypršením. Více než polovina prodejů na trhu je totiž generována léky, jejichž originální patenty vyprší během následujících tří let. To jsou hlavní důvody pro zásadní přehodnocení tradičního obchodního modelu farmaceutických firem.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).