Hlavní navigace

Také klienti České spořitelny si mohou odložit splátky úvěrů

25. 3. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Klienti České Spořitelny mající půjčku, hypotéku, úvěr ze stavebního spoření nebo leasingový a firemní úvěr, mohou nyní zažádat o tříměsíční odklad splátek.

Tito klienti tak nebudou muset v průběhu tří měsíců odkladu platit žádné splátky ani poplatky a spořitelna za ně také uhradí pojištění schopnosti splácet, pokud ho mají sjednané.

Česká spořitelna standardně umožňuje odklad splátek pouze o 1 měsíc, ale v souvislosti s touto situací se rozhodla odklad prodloužit. Desítkám tisíc našich úvěrových klientů v důsledku epidemie koronaviru dramaticky poklesly příjmy. V tuto chvíli potřebují jak peníze na zajištění každodenních potřeb, tak alespoň trochu klidu a jistoty, že situaci zvládnou. Pevně věřím, že tříměsíční odklad splátek jim v tom pomůže, říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny.

Klienti, kterým bude přiznán odklad splátek, protože jejich schopnost splácet byla omezena v důsledku pandemie koronaviru, nebudou v registrech dlužníků uvedeni jako tzv. delikventní klienti a jejich možnost žádat o další úvěr nebude nijak dotčena.

Jak o odklad zažádat?

Žádosti bude Česká spořitelna vyřizovat zcela online přes formulář na jejich webu. Klienti mohou žádat o odklad splátek u všech svých splátkových úvěrů, které u spořitelny mají, ale u každého úvěru mohou podat žádost pouze jednou. O odklad splátek nelze žádat u produktů Kontokorent, Peníze na klik, kreditních karet a úvěrů s garancí Evropského investičního fondu.

K doložení žádosti bude potřeba popis toho, jak konkrétně probíhající pandemie zhoršila klientům schopnost splácet. Musíme eliminovat riziko zneužití odkladu, abychom tak mohli poskytnout odklad maximálnímu počtu skutečně postižených klientů, doplňuje Tomáš Salomon.

Důvody, na jejichž základě bude klientům přiznána možnost odkladu splátek, mohou být například následující:

skoleni_15_4

  • onemocnění koronavirem,
  • nařízená karanténa,
  • ošetřování dítěte,
  • zaměstnání v zahraničí,
  • pokles příjmů,
  • výpadek zaměstnanců,
  • výpadek dodávek,
  • zrušené zakázky,
  • pohledávky po splatnosti.

Pokud spořitelna v průběhu schvalování žádosti o odklad nebo následně zjistí faktický nesoulad mezi čestným prohlášením klienta o jeho neschopnosti splácet v důsledku postižení pandemií a skutečným stavem, bude tento nesoulad kvalifikován jako pokus o úvěrový podvod.

Žádat o odklad mohou i podnikatelé a firmy

O odklad splátek mohou žádat všichni dotčení podnikatelé a firmy, a to buď prostřednictvím online formuláře na webu, nebo přímo přes firemního poradce. Odklad splátek je v tomto případě možný také na dobu 3 měsíců a za podmínek vyplývajících z individuální dohody mezi klientem a firemním poradcem.

Podívejte se na další úlevy spojené s aktuální situací: 

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).