Hlavní navigace

Telefonní číslo na e-shopu? Podle soudního dvora nejde o povinnost

26. 8. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Soudní dvůr EU se zabýval směrnicí o právech spotřebitelů o informačních povinnostech e-shopů. Konkrétně šlo o to, jaké kontaktní údaje musí obchodník uvádět.

Jedná se o směrnici o právech spotřebitelů, konkrétně o ustanovení čl. 6 odst. 1 písm. c).

Výklad byl nejasný

Ustanovení směrnice uvádí, že směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, svoji totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj. 

Z tohoto vyjádření podle Asociace pro elektronickou komerci , která spolupracovala s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský tedy nebylo jasné, zda obchodník musí sdělit i kontaktní údaje, které pro komunikaci se zákazníky nepoužívá nebo zda si musí zřídit telefonní nebo faxovou linku, případně novou e-mailovou adresu. 

Přečtěte si, na co si dát pozor při výběru internetového obchodu: Je možné rozeznat podvodný e-shop?

Z rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie vyplývá, že obchodník není povinen za všech okolností poskytnout své telefonní číslo. Musí ovšem nabídnout všem spotřebitelům k dispozici komunikační prostředek, který jim umožní urychleně jej kontaktovat a efektivně s ním komunikovat . Obchodník také není povinen zřizovat si nové komunikační kanály, ale pokud je má, je povinen je kupujícímu sdělit.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).