Hlavní navigace

Tetování zdarma? I tak se dá propagovat značka. Inspirujte se řetězcem Arby´s

Jana Langerová

Atlantský řetězec Arby's si pro své fanoušky připravil akci, kde se mohli zdarma nechat potetovat. Zjistěte o této propagační akci více.

Doba čtení: 3 minuty

Arby´s je řetězec rychlého občerstvení mající dlouholetou tradici trvající přes 50 let. Poboček této franšízy je několik tisíc, a to ve Spojených státech amerických a v Kanadě.

V Kalifornii se rozhodl umožnit návštěvníkům Arby´s, aby mohli ukázat světu jejich lásku k sendvičům a nechat si je vytetovat na tělo. Uspořádali proto jedinečnou akci nazvanou Sandwiches for Life. Na sociálních sítích je kampaň dohledatelná také pod hashtagem SandwichesPorVida. Důvodem k tomu bylo, že podle Arby´s nic nevykazuje více oddanosti a odhodlání než potetování těla. 

V sobotu 22. září se mohli zájemci o tetování vydat do Long Beach v kalifornském Port City Tattoo a nechat si zde zdarma vytetovat některý z 15 předem navržených vzorů. Jejich autorem je Miguel „Uzi“ Montgomery, a ne na všech je přímo název značky Arby´s, ale souvisejí s nabídkou řetězce. Kromě sendvičů jsou na nich tak hamburgery nebo cibulové kroužky.

Jak se daří tetování v naší republice, si můžete přečíst v příběhu podnikatele Lukáše Poláčka v článku Díky charitě se dostal k tetování. Dnes má největší studio v Praze.

Návštěvníci se mohli nechat tetovat v průběhu 9 hodin, konkrétně od 11 do 20 hodin. K dispozici jim bylo 12 tatérů, kteří za tu dobu zvládli udělat 104 tetování. Nejoblíbenějším motivem se stal vlk chystající se pochutnat si na sendviči, který vychází z oblíbeného dětského seriálu s názvem The Tex Avery Show. Za ním byl v těsném závěsu panter mající v zubech sendvič zvaný Loaded Italian a také dýka s nápisem „We have meats“ (My máme maso). Těm, kteří se nemohli dostavit na tuto událost, Arby´s doporučuje stáhnout si daný motiv a zajít s ním k místnímu tatérovi. Předlohy jsou totiž dostupné na jejich webu.

Tato akce je součástí nové marketingové strategie řetězce a její snahou bylo především získat pozornost a ohlasy na sociálních sítích, stejně jako zvýšit povědomí o značce hlavně u mladšího publika. To podle Arby´s ocení autentický a interaktivní přístup značky, a navíc má v oblibě piercing a tetování. 

Podívejte se do fotogalerie na jednotlivé motivy: 

Fotografie přímo z akce naleznete také ve Stories na Instagramu Arby´s.

Tetování k propagačním účelům využila například také pizza Domino v Rusku. Ta nabídla 100 pizz ročně zdarma po dobu 100 let všem, kteří si nechají na viditelné místo na těle vytetovat jejich logo a následně sdílí fotografii na sociální síti. Této nabídky se však chytlo tolik lidí, že ji museli ukončit už po pěti dnech, oproti plánovaným dvěma měsícům. Společnost posléze uvedla, že svůj slib splní prvním 350 lidem, kteří se pochlubili svým tetováním.  

Tipy, jak u nás netradičně propagovat firmu, najdete v článku Napovíme, jak netradičně propagovat řemesla i firmu

Značka Arby´s využívala netradiční propagace už v minulosti – například letos v červnu, kdy potřebovala oznámit, že je možné u nich koupit Coca Colu. Zvolila k tomu takové metody, díky kterým se hned dvakrát zapsala do Guinessovy knihy rekordů. Jednalo se o nejmenší a největší reklamu co se plochy týče. Nápis „Arby´s now has a Coke“ byl na sezamovém semínku o velikosti 40 mikrometrů a na pětiakrové ploše.

WT100 tip v článku Votrubova

Hraví jsou lidé z Arby´s také na sociálních sítích, kde často přidávají příspěvky, ve kterých jejich produkty často doplňují známé postavy z kartonu nebo ilustrace a nápisy vytvořené z jejich omáčky Arby´s Sauce. Aktuálně také pracují s hashtagem #MakeMySandwich, v rámci, kterého aranžují nejrůznější portréty z ingrediencí běžně používaných na sendviče, a to na přání jejich sledovatelů. Na speciálním instagramovém účtu Sandwich najdete spousty těchto portrétů a například i zubra nebo postavičku Scooby-Doo.

Na další netradiční propagaci značky, a to KFC, se můžete podívat v této fotogalerii: