Hlavní navigace

Účet za Účtenkovku roste. Ministerstvo za novinky utratí dalšího půl milionu Kč

12. 1. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

V registru smluv se objevil dodatek ke smlouvě o komplexním zajištění provozu účtenkové loterie, kvůli kterému ministerstvo doplatí dalších 541 275 Kč bez DPH.

Za tuto částku má provozovatel Účtenkovky připravit několik novinek, které mají usnadnit registraci účtenek. Mimo jiné nabídnout i čtečku QR kódů.

Na Účtenkovku míři dalšího půl milionu Kč

Ministerstvo financí chystá v rámci Účtenkovky několik novinek. Jak ukazuje dodatek ke smlouvě o komplexním zajištění provozu účtenkové loterie, provozovatel Účtenkovky připraví několik změn. Ministerstvo za ně zaplatí dalších 541 275 Kč bez DPH (654 943 Kč s DPH). Celkový účet za loterii se tak již pomalu a jistě blíží hranici 90 milionů Kč.

Čtěte více: Vystavili jsme účtenku Účtenkovce, v prvním roce může vyjít až na 86 mil. Kč

Půjde o pět novinek:

Analýza přístupnosti pro nevidomé

Dodavatel je povinen zajistit provedení analýzy přístupnosti Služby pro nevidomé. Výsledkem této analýzy bude informace o rozsahu a ceně úprav webu i mobilních aplikací nezbytných k zajištění nejvyšší možné přístupnosti registrace účtenek a registrace hráče pro nevidomé při využití jejich asistenčních pomůcek.

Možnost oprav v hráčském účtu

Dodavatel je povinen zajistit, že součástí hráčského účtu bude při špatném zadání údajů a následném neověření účtenky v systému evidence tržeb i možnost opravit ve formuláři na webu i v aplikaci chybně zadaný údaj/zadané údaje. Tato možnost bude k příslušné účtence zpřístupněna nejpozději bezprostředně po dokončení komunikace se systémem evidence tržeb, jejímž výsledkem bude informace o nenalezení účtenky. Časový rozsah využití této funkce hráčem u dané účtenky není omezen. Kliknutím na příslušné pole v detailu účtenky v hráčském účtu bude mít hráč možnost použít zadaná data jejich automatickým načtením do formuláře registrace účtenky, upravit je a znovu odeslat.

Kontrola DIČ

Dodavatel je povinen zajistit formální kontrolu DIČ ze strany Služby. Služba bude kontrolovat, zda dané číslo naplňuje podmínky pro tvorbu DIČ v rozsahu, který je nastaven pro účely ověření účtenky na Daňovém portále.

Možnost oprav ve formuláři

Dodavatel je povinen zajistit, že formulář registrace účtenky bude umožňovat opravy zadaných údajů ve formuláři na webu i v mobilní aplikaci. Tato funkcionalita musí být k dispozici v případě, že je důvod nezaregistrování spočívající v neověření účtenky v systému evidence tržeb znám bezprostředně po odeslání registrace účtenky. V takovém případě další obrazovka po odeslání údajů z účtenky umožní opravit chybně zadaný údaj/zadané údaje. Formulář registrace účtenky v takovém případě automaticky načte nebo uchová veškeré zadané údaje a umožní jejich opravu nebo úpravu ve všech zadávaných údajích.

Brand24

Čtečka QR kódů

Dodavatel zajistí, že aplikace bude disponovat funkcí „čtečka QR kódu a automatickým načtením potřebných údajů k ověření validity účtenky. Hráči po načtení potvrdí správnost načtení příslušných údajů z účtenky a následně dojde k jejich odeslání k registraci nebo je hráč vyzván k doplnění údajů, pokud je některý z údajů nečitelný. Funkce „čtečka QR kódu“ musí vycházet ze standardu konstrukce QR kódu, který budou výrobci pokladních zařízení, resp. obchodníci, implementovat na dobrovolné bázi do svých zařízení.

Vzhledem k tomu, že tisk QR kódu na účtenky je na dobrovolném rozhodnutí jednotlivých podnikatelů, zůstává otázkou, zda tato změna opravdu registraci usnadní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).