Hlavní navigace

Už nechtějí sloužit korporátu, pouští se do vlastního. Žen v byznysu přibývá

Jana Knížková

Za posledních pět let stoupl počet něžného pohlaví v podnikání o více než 10 tisíc. Které ženy se do vlastního byznysu pouští nejčastěji?

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Počet žen podnikatelek je 735 005, které mají 962 343 živnostenských oprávnění. Přírůstek za rok 2018 je o 35 % vyšší než přírůstek za rok 2017. Údaje vyplývají z aktuální analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR)

Kdo jsou ženy, které se pouští do byznysu? 

Zájem je evidentní především u žen, kterým je více než 50 let. Jsou to většinou ženy, které v devadesátých letech dostudovaly, naučily se jazyky a zvládly postupně pracovat se všemi novými technologiemi, do toho vychovaly děti a dnes na prahu padesátky už nechtějí trávit hodiny v korporacích a hledají nové uplatnění svých zkušeností, uvedla Eva Čejková Vašková, jednatelka ŽENY s.r.o. a spoluzakladatelka Podnikavá žena.

Psali jsme: Chtějí věci dělat po svém. Ženy láká do byznysu svoboda i prosperita

V kterých oblastech ženy podnikají? 

Ženy nejčastěji podnikají v obchodu, stavebnictví, výrobě a profesních, vědeckých a technických činnostech. Své firmy soustřeďují v okolí větších měst. Nejvíce podnikatelek působí stále v Praze a v regionech Jihovýchod a Severovýchod.

Více o podnikatelkách čtěte v článku Ženy svět byznysu proměňují. Jak pracují podnikatelky – feministky?

Ženám se v malém byznysu daří, jsou výsledkově orientované, nechodí do velkého rizika a zaměřují se více na efektivitu, méně na společenské benefity. Zjednodušeně řečeno, dokáží z minima získat maximum a nevadí jim, když zisky přichází po malých částkách, netouží po velkých výnosech. Pro řadu z nich je to i snaha o větší nezávislost, uzavírá Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu. 

Příběh podnikatelky, která po narození dítěte opustila korporát a pustila se do svého byznysu, si přečtěte v článku Pracovala ve farmaceutické firmě, teď plní dětská přání

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).