Hlavní navigace

Co nabízí mobilní operátoři podnikatelům a co pro ně chystají? Čtěte náš přehled

19. 12. 2018
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Konec roku je časem bilancování a s tím novým jsou zase spojené změny. Nechte se inspirovat a zjistěte, co hrálo a bude hrát prim v nabídce operátorů.

Oslovili jsme české mobilní operátory, abychom zjistili, co bylo letos hitem v jejich nabídce pro podnikatele a co pro ně chystají v příštím roce.

Nejoblíbenější produkty

Ve VodafoneT-Mobile se shodli, že v segmentu drobných podnikatelů je největší zájem o konvergentní nabídku, tedy nabídku, kdy živnostníci spojují standardní služby mobilního operátora s pevným internetem. U T-Mobile jde o nabídku all in one zahrnující neomezené volání, velkou porci dat, připojení k internetu a také cloudové komponenty a securitu. Konkrétně se jedná například o služby T-Cloud Office 365, T-Cloud Záloha nebo antivirovou ochranu Kaspersky Security. Vysvětlujeme si to tím, že nasloucháme zákaznickým potřebám a očekáváním, která od svého operátora mají, a podle toho se měníme, inovujeme a zavádíme nové služby a propozice tak, jak tomu je např. právě v části cloudových komponent, které jsou součástí tarifu, doplňuje senior specialita vztahů s veřejností Anna Hroudová.

Balíčkům jsme se věnovali už v přehledu v článku Nabídce tarifů pro podnikatele vévodí balíčky a data. Přinášíme jejich přehled

O2 zaznamenali v roce 2018 velký zájem o O2 TV Business – televizi, která umožňuje legální veřejnou projekci placeného obsahu. Je tedy určena do veřejného prostoru, tedy pro restaurace, sportbary, hotelové recepce, lobby, mítinkové prostory, kanceláře a podobně. Těch je nyní přes 1400. O2 TV Business podnikatelům přináší cestu, jak přilákat zákazníky na veřejnou projekci jedinečných sportovních přenosů, jako je Liga mistrů, nejvyšší česká fotbalová liga, hokejová extraliga, tenisové turnaje a mnohé další, vyjmenovává Lucie Jungmannová, tisková mluvčí O2 Czech Republic a.s. V ceně této služby je také instalace a zprovoznění přímo v podniku a nepřetržitá technická podpora a mohou ji využívat také zákazníci, kteří mají internet od jiného poskytovatele. 

Ve Vodafone se zase zaměřili na jednotlivé druhy podnikání a přinesli například speciální nabídku pro firmy z oboru stavebnictví. Tu postavili na tom, že se tito lidé neustále pohybují v terénu a přitom potřebují mít přehled o tom, co se děje, podle toho okamžitě reagovat a hlavně mít vše po ruce. Od auta přes nářadí až po hodnotný materiál. Vodafone nabízí službu pro online monitoring v mobilním telefonu, tedy rychlý přehled o tom, kde se dodávka, auto, nářadí nachází. Sledovací jednotku není třeba složitě připevňovat, přichytí se silným magnetem a výhodou je i dlouhá výdrž baterie, popisuje specialista na externí komunikaci Vodafone Ondřej Luštinec

Jak propagovat firmy z oboru stavebnictví a dalších, se můžete inspirovat v článku Napovíme, jak netradičně propagovat řemesla i firmu

V O2 pak na podzim odstartovali kampaň zaměřenou na podporu lokálních podnikatelů. Ta umožňuje bezplatnou lokální inzerci prostřednictvím věrnostního programu O2 Extra výhody a je určena pro všechny podnikatele využívající libovolnou službu od nich. Díky cílené mobilní reklamě mohou oslovit až 1,7 milionu uživatelů tohoto programu. Stačí, aby se podnikatel zaregistroval na webu a vyplnil jednoduchý formulář. Inzerentům dokážeme se sestavením nabídky pomoci, aby byla pro potencionální zákazníky co nejatraktivnější. Nabídka se poté zobrazí všem zákazníkům O2 v rámci Extra výhod na webu nebo v mobilu ve speciální kategorii „Lokální podnikatel“ v okruhu až 15 kilometrů od pobočky, dodává Lucie Jungmannová.

Co přinese rok 2019 aneb Novinky zůstávají pod pokličkou

Na blogu společnosti TechSee uvádí, že dnešní poskytovatelé telekomunikačních služeb čelí rostoucí poptávce zákazníků po vyšší kvalitě služeb a lepší uživatelské zkušenosti. Těmito příležitostmi se zabývají proto, že využívají od svých zákazníků obrovské množství údajů, a to například ze sítí, kolokací nebo profilů zákazníků a jejich používání služeb. Poskytovatelé telekomunikačních služeb, kteří myslí na budoucnost, by měli zaměřit své úsilí na čtyři hlavní oblasti, ve kterých už umělá inteligence dosáhla významných kroků při dosahování hmatatelných obchodních výsledků: optimalizace sítě, preventivní údržba, virtuální asistenti a automatizace robotických procesů, píše odborník na umělou inteligenci Liad Churchill. Redaktor Information Age Nick Ismail zdůrazňuje v článku o telekomunikačních trendech roku 2019 bezpečnost, 5 G a také takzvané over the top služby. To znamená něco navíc a jedná se například o streaming videa nebo nelineární spotřebu médií.

O umělé inteligenci jsme více psali například v článku o trendech: E-commerce v roce 2019 čeká propojování s offline světem

Podle Ondřeje Luštince z Vodafone bude rok 2019 ve znamení digitalizace a robotizace ve firmách. V této oblasti aktivně přispívají svými řešeními v takzvaném internetu věcí (IoT). Například pokryli Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí (NB-IoT), jejíž signál je prostupný přes několik zdí, v podzemí nebo pod vodou. To umožňuje komplexní pokrytí v budovách, síť zároveň přináší nízké zatížení, a tudíž i dlouhou životnost baterií u koncových zařízení, kapacita baterie vystačí řadu let na jedno dobití, doplňuje. 

V O2 budou v příštím roce i nadále podnikatelům nabízet nejen tradiční telekomunikační služby, ale i další věci. O2 například patří mezi největší poskytovatele pokladních zařízení v rámci EET. Z jimi nabízených variant podnikatelé nejvíc preferují eKasu Kompakt, tedy kompletní řešení pro elektronickou evidenci tržeb včetně zabudované tiskárny, platebního terminálu a připojení k internetu. Jsme připraveni i na další vlnu, zákazníci se mohou těšit na nový produkt, který už nyní testujeme, prozrazuje Lucie Jungmannová.

Brand24

EET řešení operátorů jsme porovnávali v článku Jaká EET řešení nabízí čeští mobilní operátoři?

Konkrétní novinky, které chystají ve Vodafone, prozradí s dostatečným předstihem, ale jejich směr se bude ubírat intenzivně ke komplexní a jasné nabídce pro všechny segmenty firem. Tajemní ohledně změn a novinek jsou také v T-Mobile, ale z jejich vize plyne, že chtějí být vždy první volbou zákazníka, a to zejména díky vynikající zákaznické zkušenosti a péči. Budeme posilovat pozici v oblasti digitalizace a maximalizovat zjednodušování služeb, shrnuje závěrem Anna Hroudová.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).