Hlavní navigace

Vánoční šílenství vrcholí. Češi utratí v e-shopech miliardy

Jana Langerová

Podle předpokladů Asociace pro elektronickou komerci přinesou následující dva pondělky vrcholy vánočních prodejů.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Celkem Češi v předvánočním období utratí v internetových obchodech 50 miliard a v týdnu od 9. do 15. prosince by měl nastat absolutní vrchol. Obraty se v tomto období budou blížit až šesti miliardám korun. 

Podle výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky mají před sebou e-shopy ten nejnáročnější, ale také nejúspěšnější týden. Předpovídá také, že obraty by mohly přesáhnout miliardu korun hned v několika dnech. Štědrý den letos připadá na úterý a tím pádem mají nakupující relativně větší prostor pro objednávky dárků po vyplacení listopadových mezd. I tak by však měli své objednávky odeslat nejpozději do 18. prosince, pokud budou volit externí dopravce. 

Lidé chtějí nakupovat dříve

Chování spotřebitelů je při vánočních nákupech v rozporu s jejich vlastními očekáváními. Podle našeho aktuálního výzkumu více než polovina kupujících chtěla objednat většinu vánočních balíčků ještě v listopadu, tvrdá čísla se ale s těmito plány rozchází. Nejvíce se totiž na internetu utratí právě v nadcházejících dnech, dodává Jan Vetyška. 

E-shopům se však dařilo i v posledním listopadovém týdnu, kde prodeje podpořily marketingové akce spojené s Black Friday. Ještě před spuštěním akčních slev uvedlo 70 % respondentů našeho výzkumu, že se při vánočních nákupech chystají speciálních nabídek využít. 6 % z nich dokonce uvedlo, že za zvýhodněné ceny nakoupí většinu dárků, doplňuje Jan Vetyška. V týdnu od 25. listopadu tak Češi utratili na internetu přes 5 miliard korun. 

O Black Friday jsme psali zde: Black Friday po česku? Nákupy hlavně online a klidně i v pracovní době

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).