Hlavní navigace

Venkovní sportoviště to mají nahnuté. Lidé o ně ztrácejí zájem kvůli koronaviru

17. 8. 2020
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
V průběhu nouzového stavu byla zavřena spousta provozoven, ale v souvislosti s omezením volného pohybu byla nepřístupná také sportoviště. Jak se jim nyní daří?

Venkovní sportoviště dovolila po březnovém uzavření vláda otevřít na začátku dubna. Konkrétně šlo o to, že se zákaz volného pohybu osob nevztahoval na sportování na venkovních sportovištích, v parcích, v přírodě a na jiných veřejně přístupných místech. Tyto sportující osoby nemusely nosit ochranu úst a nosu, pokud byly od jiných osob odděleny fyzickou překážkou nebo dodržovaly vzdálenost nejméně 2 metry. Sportovat mohly společně jen dvě osoby (s výjimkou členů domácnosti) a od jiných osob musely zachovávat odstup nejméně 2 metry. Zároveň na sportovištích nesměly být využívány související vnitřní prostory sportoviště, jako jsou šatny, umývárny, sprchy a podobná zařízení. 

Takové opatření se týkalo také fitnescenter a posiloven, které byly otevřeny 24. dubna. Návštěvníci těchto provozoven neměli možnost používat zázemí v podobě šaten a sprch. Toto opatření se provozovatelům jevilo jako nerozumné, ale nebylo neřešitelným problémem. Antonín Bolina, zastupující společnost Sportify FIT s.r.o., která je provozovatelem Sportcentra Evropská, to vidí jako únosné, ale otázkou podle něj zůstává, jak to bude únosné pro orgány hygieny. Je spousta lidí, kteří tuto možnost nevyužívají ani za „normálního“ stavu, takže pro návštěvníky to bude z hygienického hlediska poněkud diskomfortní, ale vydržet se to dá, říká Zbyněk CeradskýMuscle Factory Březnice.  

Další informace o znovuotevření najdete v článku Fitness centra a posilovny jsou otevřeny. Co na situaci říkají provozovatelé? 

Jak je ovlivnil koronavirus?

Sportoviště měla přes dva měsíce úplně zavřeno, což ovlivnilo především plánování a přístup k investicím. Například ve SportParku Liberec museli naprosto změnit nastavený rozpočet i obchodní strategii. Všechny investice byly totiž ze dne na den zastaveny a zatím podle Martina Trita, manažera marketingu, není ani výhled na změnu v tomto přístupu. Ceny zachováváme na stejných hladinách, jako byly před krizí, ale velmi vyhodnocujeme investice nejen do areálu, ale hlavně i do obchodní politiky a marketingu, tak byl zásah přizpůsoben aktuální situaci vzhledem k možnostem cestování a dalším opatřením, která velmi limitují naše podnikání, popisuje dále. 

Paintballgame.cz očekávali silnou sezónu jako v loňském roce a s tím měli spojené i investice do areálu, kvality zázemí a expanze. Během pár dní jsme začali bojovat o existenci firmy, škrtali, co jsme mohli. Teď se dostáváme pomalu a opatrně do starých kolejí, dodává Marcel Šmejkal, Event Manager. Podobně na tom byli i ve Funaréně, kterou také provozují. Ta je však vnitřní.

Zchlaďte se pohledem na pražské koupaliště: 

Návštěvníků je výrazně méně

V areálu Sport Parku Liberec je více než 40 sportovišť, ale návštěvníků je zde výrazně méně. Všechna se plní jen velmi pomalu. Podobně jsou na tom také v areálu Tenissport Březno. Bohužel dnešní sezona je poněkud jiná než stávající sezony, klientů máme méně. Dostatek návštěvníků není, máme spíše prázdno, doplňuje Alena Sunkovská. V Liberci má situace největší dopad na akce konané přímo v Home Credit Areně, jako je například start hokejové extraligy a další kulturní, sportovní a společenské akce, které jsou pro ně neméně důležité.

S přesuny na další rok se musely potýkat i festivaly. Psali jsme o tom v článku Festival je jako puzzle. Pořadatelé je musí poskládat i s milionovými ztrátami

Paintball se hraje ve venkovních areálech, tudíž mají hráčů relativně dostatek. Nyní jsou přibližně na 60 % návštěvnosti oproti loňskému roku. Sice jim úplně vypadli cizinci, ale českých zákazníků mají více než loni, takže částečně kompenzují propad zahraniční klientely. Horší situace je v případě Funarény, kde jsou oproti loňsku tak na 20 %. Navíc zákazníci chtějí trávit čas venku, tím pádem méně volí vnitřní prostory, dodává Marcel Šmejkal.

Je třeba hledat nové cesty

I přes propady Paintballgame ani Funaréna nechystá žádné speciální akce. Děláme marketing na rozlučky se svobodou, na dětské oslavy a na naše unikátní produkty stejně jako vždy. A funguje to, prozrazuje dále Marcel Šmejkal s tím, že díky synergii těchto dvou značek mohou klientům nabídnout více variant a služeb. V Tenissport Březno neměnili plány ani ceny a jak podotýká Alena Sunkovská, tak vzhledem k lokalitě jejich sportoviště neplánují žádné speciální akce.

V Liberci byl po dobu nouzového stavu (od března do června) areál prázdný a obsazenost jejich hotelu Arena i sportovišť byla nízká. Navíc se změnila struktura ubytovaných hostů: v předchozích letech se hotel i areál v letních měsících plnily zejména sportovními a tréninkové kempy zahraničních hokejových týmů z celého světa. To vše se letos radikálně omezilo a klientela je nyní složena převážně z českých hostů, kteří tráví dovolenou v Čechách. Proto hledáme nové cesty, jak přilákat jinou klientelu, a v té souvislosti jsme pro naše hosty připravili speciální pobytové balíčky zaměřené na různé cílové skupiny, popisuje Martin Trita.

Také v Minigolfu Kotva se o sobě v této době snaží ještě intenzivněji dávat vědět na různých platformách, mimo jiné Kudy z nudy apod. Dokončujeme nové webové stránky, máme nově nafocené fotografie profi fotografem. Nezbývá než zabrat ještě více než kdy před tím, shrnuje Tomáš Navrátil, provozní ředitel Agencie TMT provozující Minigolf Kotva

Více si přečtěte v článku Minigolf Čechy příliš netáhne. Některá hřiště se neubránila zdražování

Regulace je bez problémů

Z důvodu malé obsazenosti nemusí návštěvníky nijak regulovat na tenise v Březně. Na Paintballgame se snaží regulovat návštěvníky a mají to hodně jednoduché, protože jejich areál má velkou rozlohu (přes 10 000 metrů čtverečních). Tím pádem nedochází k shlukování a pohromadě jsou vždy jen členové jedné skupiny o počtu 6–14 lidí. Pokud jsou v areálu 2 skupiny, tak hrají odděleně na jiném hřišti s velkým odstupem a navíc mají i na každou skupinu jiného organizátora. Areál je rozmanitý i ve Funaréně. Máme oddělené zóny odpočinku, aby opět nedošlo k mixování skupinek s jinými. Instruktoři se také starají vždy 1 o jednu skupinu, upřesňuje Marcel Šmejkal.

Ve Sport Parku Liberec se pohybují dvě skupiny návštěvníků – individuální sportovci, kteří k nim chodí sportovat, a organizované skupiny podléhající speciálním opatřením, která jsou z jejich strany důsledně požadována. Všichni jsou naštěstí ohleduplní a dělají vše, aby byl areál naplno v provozu a sportovci tak měli zachován svůj vysoký standard, dodává závěrem Martin Trita.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).