Hlavní navigace

Více spojení na LinkedInu vytváří pozitivní image společnosti. Jak na to?

Jana Langerová

Profil na sociální síti, který nemá sledující, je většinou zbytečný a nevyplácí se na něj plýtvat energií. Zjistěte, jak získat více spojení na LinkedInu.

Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Mít vybudované početné publikum je důležité na všech sociálních sítích. A na LinkedInu zvláště, protože se tito lidé mohou stát vašimi zákazníky nebo zaměstnanci. 

Zásadní je hned první dojem, na který je v dnešní době jen málo času. Z toho důvodu musíte upoutat návštěvníky vašeho profilu okamžitě. Proto si dejte záležet nejen na textech, ale také na obrázcích. Podrobněji jsme se jim věnovali v článku Na nic nečekejte a založte si profil na síti LinkedIn. S profilem souvisí také vyplnění všech podstatných informací, a to především popisu společnosti, URL vašeho profilu a zařazení do příslušných kategorií. Snažte se co nejvíce vystihnout vaši specializaci a poskytnout čtenářům co nejvíce podrobností. Přitom nezapomínejte ani na klíčová slova, aby se lidem snadno podařilo váš profil najít.

Zapojte vaše zaměstnance

Při zvyšování počtu vašich sledujících hrají velkou roli také vaši zaměstnanci a představují tak důležitý prvek pro rozšíření povědomí o vaší značce. Pokud totiž zaměstnanci mají své soukromé profily a vyplní si do nich své zaměstnání, automaticky se stávají sledujícími firmy. Pokud jste ve společnosti se 100 zaměstnanci, jedná se o 100 profilů s názvem vaší společnosti s rychlým odkazem na vaši firemní stránku, a to už něco znamená.  

Zaměstnance tak můžete požádat, aby se na LinkedIn přidali a pečlivě si vyplnili profil. Když navíc budou sami aktivní například ve skupinách nebo diskuzích na této sociální síti, případně budou sdílet vámi publikovaný obsah, budou automaticky pracovat na zviditelnění vašeho firemního profilu. Dostat příspěvky před větší publikum můžete také tím, že vaše zaměstnance přímo označíte v nových příspěvcích. Ty se tak totiž objeví i na jejich profilu. Samozřejmě by se mělo jednat o relevantní obsah, který zaměstnance zajímá, a neměli byste to dělat příliš často. Podobně můžete označit také nějaké vlivné osobnosti nebo firmy, ke kterým vzhlížíte. Tím zvýšíte šanci na to, že si vás všimnou a mohou příspěvek také sdílet. Vašim zaměstnancům můžete také nabídnout, aby se stali administrátory firemní stránky a sdíleli obsah z jejich úhlu pohledu. 

O takovém take overu – převzetí profilu jsme v případě Instagramu psali v článku Nevíte, co zrovna přidat na Instagram? Inspirujte se praktickými tipy

Lajk za lajk? 

Na LinkedInu toto pravidlo lajk za lajk neboli oplacení sledování není pravidlem, ale můžete to vyzkoušet. Podívejte se po profilech vašich zaměstnanců, obchodních partnerů, podobných společností, jako jste vy, nebo odborníků a začněte je sledovat. Je pravděpodobné, že pokud je zaujme váš profil, budou vás také sledovat a rozšíří tak vaši síť. Dejte si záležet také na žádosti o spojení, abyste docílili větší pravděpodobnosti, že lidé žádost přijmout. Přidejte něco osobního, popište, co vás zaujalo na jejich profilu, a podobně. Někteří lidé se nechtějí spojovat s někým, koho neznají, proto se připomeňte nebo přidejte přesvědčivé důvody, proč by se s vámi měli spojit. 

Než budete hledat nová spojení, zaměřte se také na vaše stávající kontakty. Sledujte pravidelně jejich příspěvky, přidávejte k nim reakce a komentujte je, případně sdílejte. Lidé budou rádi, když uvidí, že vám na nich záleží, a je možné, že se budou také aktivně zapojovat zase na vašem profilu. Navíc budete díky reakcím více vidět. To platí také o skupinách, kterých je na LInkedIn spousta – komentujte také zde. Poskytnutím hodnotných odpovědí můžete jednak přilákat nové sledující, ale také tak pracujete na zvyšování důvěryhodnosti. 

Přečtěte si více o marketingu na LinkedInu v článku Prezentujte se na LinkedIn jako odborník v oboru 

Na obsahu záleží

Bez pravidelně přidávaného obsahu a aktivity se neobejdete ani na sociální síti LinkedIn. Vámi sdílené příspěvky by měly být kreativní, zajímavé a také unikátní. Mělo by se jednat o informace, které lidé za prvé nikde jinde nenajdou a za druhé vyřeší jejich potřeby nebo jim odpoví na otázky. Exkluzivní obsah vás udrží v kontaktu s vašimi sledovateli a může je i přimět, aby se stali vašimi zákazníky. Abyste zvýšili čtenost příspěvků, opatřete je chytlavými titulky. Na blogu společnosti Newoldstamp uvádí, že většina populárních příspěvků na LinkedIn obsahuje v nadpisech následující fráze: „budoucnost“, „roku“, „na světě“, „X způsobů“, „jak se dostat“, „jak se připravit“, „věda říká“, „zlepšovat se“. Zkuste je přirozenou formou použít ve svých nadpisech a probuďte tak zájem vašich sledujících. 

Když budete přemýšlet, co na LinkedIn zrovna přidat, můžete se inspirovat u trendů přímo na LinkedIn a začlenit je do vašich aktualit. Tato témata můžete navíc podpořit hashtagy, díky kterým se příspěvky mohou dostat k dalším lidem mimo váš okruh sledujících. A čtenáři navíc hned uvidí, o čem daný příspěvek pojednává. Ozvláštnit příspěvek nebo přimět sledující k akci můžete také pomocí emotikonů. Sdílet můžete například prezentace, odborné kurzy, videa ze zákulisí firmy nebo například infografiky. 

WT100 tip právo červená

Dejte o profilu vědět

Mít nějaký profil na sociální síti a spravovat jej je jedna věc, ale musíte o něm také dát vědět světu. Není dobré se spoléhat jen na danou sociální síť, ale prezentovat její „vlastnictví“ také jinde. Jednou z možností je přidat na vaše firemní stránky tlačítko odkazující na profil na LinkedIn. Takový odkaz můžete přidat například také do podpisu e-mailu, a to klidně celé firmy. Každý příjemce e-mailu se tak snadno může podívat na profil a vy tak můžete získat další sledující například z řad vašich partnerů. Odkaz lze přidat i na jiné sociální sítě, a to buď do popisu profilu, nebo formou samostatného příspěvku. Je možné, že tak narazíte na lidi, kteří například na Facebooku jsou pasivními jedinci, ale na LinkedInu jsou aktivní a podobně. 

Přimět lidi, aby sledovali váš LinkedIn profil, můžete také formou výzvy k akci, a to například na vašem blogu nebo u videí. Požádejte na konci článku čtenáře, aby vás sledovali na LinkedIn a přidejte informace o tom, co přesně na něm najdou. Například podobný obsah, příběhy, detaily ze zákulisí – zkrátka něco navíc, co by je mohlo zaujmout. A to ve stylu: Pokud se vám tento příspěvek o brainstormingu tohoto nového produktu líbil, podívejte se na naši stránku na LinkedIn a zjistěte, jak jsme přišli na tyto originální nápady!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).