Hlavní navigace

Volalo vám skryté číslo? Může to být ČSSZ kvůli chybám v žádosti o ošetřovné

20. 5. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
V žádostech o ošetřovné je stále celá řada chyb. To může vyplácení dávky zkomplikovat. ČSSZ to řeší individuálně.

Většinou se pracovníci okresních správ sociálního zabezpečení obrací na žadatele telefonicky. Mnohdy je to ale problém. 

V celé republice pracovníci OSSZ používají pro služební účely telefonní linky, jejichž čísla začínají málo známým a neobvyklým trojčíslím 950 nebo se jedná o skrytá čísla. Jak ukazuje praxe, tato skutečnost někdy volané odradí a hovor nepřijmou.

Čtěte také: Ani po 30 dnech ošetřovné nedorazilo? Vyplňte tento formulář, ČSSZ to prověří

Chybně podané nebo neúplné žádosti řeší OSSZ individuálně přímo s žadateli, respektive s jejich zaměstnavateli, kteří potvrzené dokumenty ve finální podobě předali na OSSZ. V dokumentech ale žadatelé často uvádějí i chybné kontaktní údaje, a proto se s nimi OSSZ nemůže spojit. 

Pro identifikaci žádosti je samozřejmě potřeba uvést i základní povinné údaje: jméno, rodné číslo a typ dávky, o kterou se jedná (ošetřovné, nemocenská, peněžitá pomoc v mateřství, otcovská, dlouhodobé ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství). Podstatné je také uvedení skutečně aktuálního údaje pro zpětné kontaktování žadatele, to znamená funkčního telefonního čísla a e-mailové adresy.

Čtěte také: Pro vyplacení ošetřovného kvůli uzavření škol stačí už jen jeden formulář

Česká správa sociálního zabezpečení dále upozorňuje, že při vyplňování formuláře je důležité dbát zejména na správný výběr a určení příslušné okresní správy sociálního zabezpečení z nabízeného číselníku, a to podle sídla zaměstnavatele. Podstatný je také přesný název zaměstnavatele a uvedení data, kdy žadatel předal žádost o dávku svému zaměstnavateli. Jako nepovinný údaj je možné také uvést datum, kdy zaměstnavatel odeslal potvrzené dokumenty na OSSZ, nebo další informace a přílohy, pokud tuto informaci žadatel zná.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).