Hlavní navigace

Názor k článku Výběr e-shopového řešení není taková sranda, jak si všichni myslí od Open Mage - Trochu bych si dovolil polemizovat nad tím řešením...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 3. 2015 11:07

    Open Mage

    Trochu bych si dovolil polemizovat nad tím řešením zadarmo. Ono totiž nic není zadarmo. Pokud jde o open source platformy jako je Prestashop, Wordpress, Open Cart, Quick Cart, Magento a další ... tak ano software eshopu je vesměs zdarma. Ale to by musel být provozovatel programátor, kodér, marketér a copywriter v jedné osobě, což - ruku na srdce - z 99% není.

    Není pravda, že tato řešení nejsou připravena pro české prostředí, často jsou a to pomocí rozšiřujících modulů a jazykových balíčků. Problém je v tom, že provozovatel je většinou obchodník - tam jsou jeho síla, znalost, zkušenosti a ambice. I když by byl technicky zdatný, tak zvládne najít a zaplatit "nějaký" hosting (často zcela neodpovídající potřebám toho eshopového řešení), nainstalovat "nějak" eshop a pak se už jen trápí a trápí a trápí.

    Nicméně i na to existují řešení. Většina těchto open source platforem má v ČR různé integrátory - ať už jde o specializované firmy, web studia, marketingové agentury nebo prostě lidi na volné noze, kteří vybranému shopu rozumí. Lze tedy následně eshop profesionálně nakonfigurovat, doladit češtinu, daně, fakturaci pro český trh a další specifika. Není problém objednat si grafický design na míru, sazbu obsahu (produktů, kategorií) nebo jejich import od velkoobchodního dodavatele.

    A jsme u toho, ani to open source řešení tak, pokud to myslíte s prodejem na internetu vážně, nebude ve finále zadarmo. Zjistíte, že potřebujete šikovného programátora, znalce toho řešení, možná se také nevyznáte v marketingu, takže přibude SEO specialista, PPC specialista, odborník na srovnávače zboží, copywriter, ...

    Ve finále jste tak brzo téměř na stejných penězích jako u investice do eshopu na míru. Možná je to lepší než pronajatá řešení (pokud se vybere rozumný technický partner), jelikož je vývoj a rozvoj eshopu flexibilnější a rychlejší, ale určitě to nebude zadarmo. To kouzelné slovo je v tomto případě klam.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).