Hlavní navigace

Výrobci potravin rozšiřují informace na obalech

17. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V českých obchodech už je na 300 potravin a nápojů, které jsou označeny nově požadovanými detailními informacemi o obsahu energie a živin v jedné porci a jeho podílu na doporučeném denním množství. Nové značení v Česku zavedlo 17 domácích a mezinárodních výrobců. Letos by se nabídka potravin s těmito informacemi měla v českých obchodech rozšířit, uvedla Potravinářská komora.

Čeští spotřebitelé podle výrobců i obchodníků dbají stále více na své zdraví a povinné informace uváděné na obalech potravin jim už nestačí. To byl důvod, proč již v polovině roku 2007 výrobci začali rozšiřovat informace na přední straně výrobků o energetický obsah jedné porce a její podíl na doporučeném denním množství, uvedla mediální zástupkyně Potravinářské komory Eva Laňková. Na zadní straně obalu pak lidé najdou informace o množství důležitých živin.

Mezi výrobce zavádějící nové značení patří nejen mezinárodní společnosti Cadbury Schweppes, Campbell's, Coca-Cola, Danone, Kellogg's, Kraft Foods, Mars, Nestlé, Opavia, Orangina, Pepsi, Tesco a Unilever, ale i místní firmy, jako Emco, Karlovarské minerální vody, Kofola a Pragosoja.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).