Hlavní navigace

WhatsApp není jen na posílání zpráv. Brzy přes něj budete moci také prodávat

Jana Langerová

WhatsApp Business přináší svým uživatelům, zejména malým firmám, novinku v podobě katalogů. Prezentovat se a prodávat je tak nyní snadné.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Funkce katalogu je nyní spuštěna v Brazílii, Německu, Indii, Indonésii, Mexiku, Velké Británii a Spojených státech amerických. Brzy však má být dostupná po celém světě, tedy i u nás. 

Jak katalog funguje?

Katalogy jsou dostupné v aplikaci WhatsApp Business. Ta je určená především menším podnikům a kromě oblíbených a známých služeb z „obyčejného“ WhatsAppu v podobě bezplatných hovorů a zpráv nebo skupinových chatů umožňuje vytvoření obchodního profilu a další funkce. WhatsApp Business i WhatsApp lze mít na jednom telefonu, je však nutné použít odlišná telefonní čísla. Značky na WhatsApp tak dostávají díky katalogům příležitost prezentovat prostřednictvím obrázků své produkty. Toto zpřístupnění souvisí s dnešním trendem, kdy se sociální sítě nezaměřují jen na komunikaci nebo marketing, ale chtějí své uživatele udržet v jejich aplikaci, a to například i při nákupech.

ZMĚNY A NOVINKY 2020

Co se změní pro OSVČ i zaměstnance od 1. ledna 2020? Sledujeme všechny novinky a daňové změny

Katalogy tak fungují jako pomyslné výkladní skříně společností – zákazníci si v nich mohou zboží snadno prohlédnout. Původně musely společnosti odesílat fotografie produktů individuálně a opakovaně zákazníkům poskytovat ty samé informace. Nyní si zákazníci mohou prohlížet jejich katalogy v plném rozsahu přímo z aplikace WhatsApp, popisují novinku přímo na blogu aplikace. Majitelé společností tak získávají možnost působit profesionálněji a zákazníci se s nimi mohou spojit i bez návštěvy jejich webu. K jednotlivým položkám v katalogu mohou kromě fotografií přidat popis produktů, jejich cenu a také kód.


Autor: WhatsApp

Ukázka katalogu

Jedná se o další z obchodních nástrojů aplikace WhatsApp. Tu vlastní společnost Facebook, a přestože nemá takový reklamní potenciál jako sociální sítě Facebook nebo Instagram, stále na ní pracuje a snaží se vylepšit obchodování. V plánu je také spuštění služby WhatsApp Pay, která by výrazně ulehčila nákupy přímo v aplikaci. V letošním roce Facebook zahájil první spuštění služby WhatsApp Pay v Indii, kde má WhatsApp přibližně 400 milionů uživatelů a jedná zde také s místními digitálními platebními společnostmi. WhatsApp Pay přináší lidem více způsobů, jak převádět peníze v rámci aplikace, a má smysl, aby WhatsApp pracoval na vývoji svých obchodních nástrojů, aby v rámci aplikace umožnil více aktivit zákazníkům, píše v článku Andrew Hutchinson.

O možnostech využití WhatsAppu jsme psali už v článku WhatsApp se brzy může stát důležitým marketingovým nástrojem. Buďte ve střehu

Jak s katalogy pracovat?

Práce s katalogy ve WhatsApp Business bude velmi jednoduchá. Stačí v aplikaci jít do Nastavení, zde vybrat Nastavení pro společnosti a Katalog. Tím se dostanete do Správy katalogu, kde kliknete na zelené tlačítko plus a tím můžete přidávat jednotlivé produkty. 


Nastavení společnosti v WhatsApp Business

Nejprve můžete přidat obrázky, a to buď přímo vyfocením, nebo vybráním z galerie vašeho zařízení. Dále je zde prostor pro napsání názvu produktu nebo služby a nepovinně také ceny. Po rozkliknutí nabídky Více polí můžete zadat také popis, odkaz a kód produktu nebo služby. 


Přidání položek do katalogu

Po vyplnění už stačí jen kliknout na Uložit v horní části obrazovky. Po uložení můžete s katalogem dále pracovat a položky libovolně upravovat. 

Prezentovat své výrobky je možné také na Instagramu: Prodávejte své produkty na Instagramu a ukažte je celému světu

Jaké výhody katalog má?

Společnost Facebook zpřístupnila funkci katalogů přednostně indické společnosti Agradaya. Ta obchoduje s bylinkami a kořením a s WhatsAppem dlouhodobě pracuje. Funkce usnadňuje zákazníkům dozvědět se více o produktech společnosti či jejich cenách a prohlédnout si obrázky produktů, které právě nabízejí, což je v rámci péče o zákazníky a jejich spokojenost zásadní, uvádí na blogu zakladatel společnosti Andhika Mahardika

daně_I.fáze

Dříve museli společnosti obecně posílat zákazníkům jednotlivé informace zvlášť, a to včetně odkazů. Když zákazníci přešli na jinou obchodní platformu nebo na jejich web, mohli lehce ztratit zájem nebo si transakci zkrátka rozmyslet. Díky katalogům se zákazníci mohou procházet katalogy pasivně, tedy bez kontaktování provozovatelů a jsou tak také odstraněny překážky při nákupu. Zákazníci mohou navíc nakupovat tam, kde tráví svůj čas, tedy přímo v aplikacích, jak jsme již uváděli výše.  

K dalším výhodám patří například možnost sdílení těchto katalogů nebo položek z nich. Zákazníci mohou využít aplikace a sdílet jednoduše produkty v chatech a zjistit tak názory nebo doporučení od svých blízkých. Zákazníci také mohou snadno procházet historii své aplikace a hledat produkty, o které se dříve zajímali. Společnosti mají díky katalogům také možnost získat zpět potenciálně ztracené zákazníky dobře provedenou výzvou k nákupu. Jakmile zákazník zahájí obchod a zeptá se na konkrétní produkty, může tento podnik toto spojení využít k oslovení kupujících, pokud došlo k přerušení interakce před provedením nákupu, popisuje v článku Rachel Denney.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).