Hlavní navigace

Zapomeňte na Facebook, nové zákazníky hledejte letos hlavně na Instagramu

Michael Hovorka

Facebook v Česku stagnuje, skoro polovina lidí na tuto sociální síť nedává žádné příspěvky, u Instagramu je situace jiná.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Facebook společně s YouTube zůstávají nejznámějšími a nejpoužívanějšími sociálními sítěmi, a to i přesto, že například na Facebook nedává vůbec žádný příspěvek 40 % uživatelů.

Na Facebook nedává až polovina lidí vůbec žádný příspěvek

Instagram naopak posiluje. Jako jediný roste stejně dynamicky jako v předešlých letech. Osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 procent uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. Potvrdil to výzkum společnosti AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Psali jsme: Prodávejte své produkty na Instagramu a ukažte je celému světu

Sociální sítě však začínají Češi opouštět. Zatímco loni je denně navštěvovalo 80 procent českých uživatelů, letos je to jenom 77 procent. Klesla i průměrná doba, kterou uživatelé na sítích stráví. Pořád jsou to však více než 2 hodiny denně.

Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu. Stagnaci samozřejmě způsobuje i fakt, že aktuálně je na sociálních sítích již přes 94 procent českých uživatelů internetu, uvedl vedoucí partner AMI Communications Marek Stránský.

Psali jsme: Bez vaší aktivity fanoušky na Instagramu nezapojíte

Letošním hitem je Instagram, zaměřte se na něj

Letošním hitem mezi sociálními sítěmi je Instagram. I když je velikostí v počtu uživatelů až na třetím místě, jako jediný registruje v Česku růst. Oblíbené jsou především Instagram Stories.

Psali jsme: U instagramových Stories se nemusíte bát kreativity

Instagramu se daří také lépe oslovovat mladší cílovou skupinu, která zároveň zvyšuje aktivitu na sociálních sítích.

Průzkum zároveň potvrdil, že významná část uživatelů sociálních sítí jsou pasivní, tedy pouze sledují příspěvky jiných, zatímco sami nový obsah nevytvářejí. Nejhorší situace je právě na Facebooku. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 procent uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).