Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Obchod a marketing

Jarmila Jonáková: Cukrářství je řehole, brzdou jsou zákony

Cukrářské výrobny mají v Čechách bohatou tradici. Tady je příběh podnikatelky v oboru cukrářství.

Michaela Vydrová

14. 12. 2007 0:00

Pod firemním vánočním stromečkem: let stíhačkou nebo tantrická masáž ?

Vánoční svátky se sice prezentují jako dny pohody a odpočinku, v business světě je to ale naopak. Podnikatelé a prodejci mají žně a práce nad hlavu. Jen těžko pak hledají čas na dárky pod firemní vánoční stromeček .....a někdy je potřeba špetka inspirace.

Linda Krakowski

13. 12. 2007 0:00
| 1

Máte nelegální software? Může vás to přijít draho

Většina podnikatelů dnes nedá bez počítače ani ránu. Ne každý si ale uvědomuje, že i software je zboží a že se musí zakoupit stejně jako počítač. Podnikatelům, kteří využívají nelegální software ve svých firmách, se teď ale ztíží život. Do boje proti nim totiž vyrazila protipirátská organizace BSA.

Daniel Morávek

12. 12. 2007 0:00

František Valdman: České zákony si nevědí rady, kam zařadit vánoční stromek

Živit se pěstováním vánočních stromů může vypadat jako zcela nereálné. U Výslechu byl František Valdman, jehož cílem je přinášet do domovů vánoční pohodu.

Michaela Vydrová

7. 12. 2007 0:00
| 1

Jak se dostat na titulní stranu Wall Street Journal

Patřím k lidem, které "dostal" golf. A to hned v několika rovinách. A občas i tam, kam jsem ani nechtěl. Je zábavné, jak právě tato hra vás může vznést do oblak, přitom vlastně ani netušíte jak. Ale nezapomínejte, že i když se objevíte na titulní straně, může se za tím schovávat i menší zrada.

Jan Vinter

2. 12. 2007 0:00
| 4

Karel Proksch: Hodinový manžel – tak trochu jiná živnost

Pojem „Hodinový manžel“ vzbuzuje představu lechtivé živnosti. Opak je však pravdou.

Michaela Vydrová

30. 11. 2007 0:00
| 3

Supermoderní vzhled? Do zaměstnání rozhodně NE!

Pokud nepracujete pro někoho jako jsou Gaultier, Kenzo nebo Versace, neuvádíte módní program v televizi, nepracujete jako propagátor módy, nejste hvězda showbyznysu ani sportovní ikona, není ve vašem šatníku místo pro nové extrémní módní styly a různé výstřelky. Respektive je tam mít můžete, ale neměli byste je nosit do zaměstnání.

Jan Vinter

25. 11. 2007 0:00
| 7

Antispamový zákon klepl podnikatele přes prsty

Rozeslání několika poměrně nevinných e-mailů s nabídkou služeb může místo nových klientů přinést podnikateli oplétačky s úřady. V lepším případě. V tom horším pak dokonce statisícové až milionové pokuty. V Česku totiž už tři roky platí poměrně přísný antispamový zákon.

Jana Bohutínská

21. 11. 2007 0:00

Firemní logo : zákazník ocení originalitu

Nepřeberné množství firem nabízejících identické výrobky a podobné služby – taková je realita současného trhu. A tak podnikatelé stále častěji hledají cestu, jak se stát výraznější, a tím pádem vyhledávanější. Jedním ze způsobů je vytvoření firemní identity, která společnost odliší od ostatních.

Linda Krakowski

20. 11. 2007 0:00
| 3

Šéf Hypoteční banky: O zrušení poboček neuvažujeme

Nedávné výsledky projektu WebTop 100 určily absolutního vítěze firemních prezentací. Stala se jím Hypoteční banka. U Výslechu byl její generální ředitel Jan Sadil, který největší rezervy svého oboru vidí v Katastru nemovitostí. A i když nyní banka nabízí Hypotéku on-line, pobočky rušit nehodlá.

Michaela Vydrová

16. 11. 2007 0:00
| 1

Sbohem, Pane Vajíčko! Reklama se dnes dělá jinak

Reklama se stala nedílnou součástí života firem i zákazníků. S vývojem informačních technologií se rozšiřují i možnosti reklamních kampaní. Podnikatelé se tak již nemusejí spoléhat na prvorepublikové slogany typu „nejlépe mydlí Hellada“, či na duchaprázdné reklamy z časů Pana Vajíčka. Výběr typů reklam je totiž v dnešní době široký.

Daniel Morávek

15. 11. 2007 0:00

Pravidelný a věrný zákazník – jak ho najít a udržet?

Pro firmu je vždy jednodušší a levnější udržet si stávajícího zákazníka, než najít nového. Ovšem co se zdá na první pohled jednoduché a jasné, nemusí být v praxi takové. V boji o zákazníky lze využít různých prostředků. Jedním z řady možných jsou i tzv. věrnostní programy.

Lucie Domanská

14. 11. 2007 0:00

Proti krádeži dat by si firmy měly sestavit preventivní plán

Firmy často řeší problém, jak zabezpečit své IT prostředí proti negativním vlivům zvenčí. Často si pořizují speciální ochranná vybavení, která by měla zabránit poškození firemních dat či jejich zneužití. Málokdy se ale zamýšlejí nad tím, že velkou hrozbou pro firemní data jsou i samotní zaměstnanci.

Linda Krakowski

9. 11. 2007 0:00

Vánoční nabídka? U malých obchodníků stačí až v prosinci

Někteří malí obchodníci kopírují trendy obchodních řetězců a začínají s nabídkou vánočního zboží. Podle odborníků je to zbytečné a předčasné. Podle nich by s tím měli vyčkat až do prosince a nyní raději více přemýšlet o vánočním sortimentu a službách, které během svátků nabídnou.

Michael Hovorka

7. 11. 2007 0:00

Webová komunikace, aneb jak přilákat zákazníka

Čím více firem se v současné době prezentuje na internetu, tím více mezi sebou soutěží v kreativitě webových stránek, aby získaly pozornost co největší masy potenciálních zákazníků. Tato investice se vyplácí, neboť až 40 % zákazníků se rozhoduje právě na základě webové prezentace.

Lucie Domanská

2. 11. 2007 0:00
| 1

Dobrý obsah webových stránek může živnostníkovi pomoci

Živnostníci stále nepokládají internet za důležitý. Jejich internetová prezentace končí maximálně v registraci jejich kontaktů v některém z českých firemních vyhledávačů. Přitom vytvořit jednoduchou stránku s dobrým obsahem není nic těžkého. Pozornost možných zákazníků to určitě přiláká.

Michael Hovorka

29. 10. 2007 0:00
| 9

Návštěva divadla může být pro manažera osvěžující

Chování v divadle nebo na koncertě vážné hudby není žádná věda. Není nutné mít na sobě róbu od Diora. Hlavní je mít slavnostní náladu, cítit se v oblečení dobře a večer si užít. Přesto je dobré znát pár fíglů, jak se na společensky chovat a jak třeba nezklamat obchodního partnera, který akci pořádá.

Jana Bohutínská

26. 10. 2007 0:00

Rebranding – cesta, jak vylepšit pověst firmy

Může to potkat každého podnikatele: Výrobky se přestanou prodávat a o služby už zákazníci nejeví zájem. Firma vykazuje nulové zisky, ba dokonce padá do červených čísel. Majitel se tak ocitá na rozcestí, kdy se musí rozhodnout. Zavřít firmu nebo se ji pokusit vzkřísit?

Lucie Domanská

22. 10. 2007 0:00
| 2

Maloobchod hledá nové cesty ke svým zákazníkům

Pozice obchodních řetězců bude stále silnější. Do dvou let by jejich podíl měl dosáhnout až sedmdesáti procent. Na druhou stranu existuje stále možnost, jak v maloobchodu prorazit. Cílem jsou malé obce a alternativní formáty prodejen. Pro malé podnikatele to znamená nasadit osobní přístup v prodeji a specializaci.

Michael Hovorka

12. 10. 2007 0:00

Popcorn, hvězdy a powerpoint, trochu jiná firemní prezentace

Doby, kdy se prezentace, semináře a konference konaly pouze za zdmi sídla firmy, dávno uplynuly. Kromě klasických sálů určených pro tyto účely se začíná využívat i atypických prostor s nabídkou přídavných komplexních služeb.

Linda Krakowski

5. 10. 2007 0:00

Rauty patří k manažerskému životu. Víte, jak se na nich chovat?

Raut – společenská událost, jejíž obliba u nás stále stoupá. Slavnostní občerstvení bývá součástí firemního večírku, premiéry nebo jiné oslavy. Atmosféra na rautu bývá uvolněná. Ale pozor! Striktní pravidla společenského chování platí i tady.

Monika Ficencová

21. 9. 2007 0:00
| 4

Úsloví "jiný kraj, jiný mrav" platí i pro obchodní jednání

Chcete, aby vaše zahraniční obchodní nebo osobní vztahy byly přátelštější? Musíte si osvojit tolerování kulturních zvyklostí zahraničních partnerů. Například nikdy nevyrušujte Španěla během siesty, pochvalte Italovi dítě a v Anglii se nevychvalujte akademickými tituly.

Peter Bayer

10. 9. 2007 0:00

Golf - novodobá psychická relaxace

Na rozdíl od anglosaských zemí byl donedávna golf v Česku symbolem snobského stylu života. Postupně se ale začal stávat všeobecně uznávaným sportem, a tím pádem i cenově přijatelnějším. Co láká k této originální hře lidi, kteří nemají volného času na rozdávání?

Linda Krakowski

4. 9. 2007 0:00
| 2

Dámy a pánové…aneb slušnosti není nikdy dost

V 90.letech minulého století se v Česku vyrojilo mnoho podnikatelů, kteří si s etiketou hlavu příliš nelámali. Až časem jim docházelo, že tím poškozují pověst nejen svou, ale celé firmy. Dnes už je situace lepší, i když se stále setkáváme s podřízeným, který jako první podává ruku nadřízenému a tyká mu.

Peter Bayer

3. 9. 2007 0:00
| 4

Počet business center převyšuje poptávku, staví se ale dál

Business centra jsou stále v kurzu. I když poptávka po nich není tak vysoká a úměrně klesá, developery to přesto neodrazuje od staveb nových. Jejich počet každoročně narůstá nejenom v Praze, ale i v okresních městech. Moderní domy pak ale ve větší míře zejí prázdnotou, přitom získat si svou pozornost mohou už jen nižší cenou za pronájem.

Denisa Dvořáčková

17. 8. 2007 0:00

Manažeři nejčastěji snídají v klidu domova, přesto ne příliš zdravě

Snídaně – základ každého dne. Od odborníků na zdravou výživu to slýcháme už dlouho. A zdá se, že jejich úsilí slaví úspěch. Podle průzkumu jednoho obchodního řetězce si pravidelnou snídani dopřávají tři ze čtyř Čechů. Mnozí z nich ji ovšem odbývají.

Monika Ficencová

15. 8. 2007 0:00

Outdoor aktivity přinášejí také svá rizika

Každý outdoor program s sebou díky své originalitě i jedinečnosti týmu přináší hmatatelná rizika. Je užitečné je poznat a počítat s jejich možnými negativními důsledky. Kvalitní přípravou kurzu jim však lze účinně předcházet. Podaří-li se takové nesnáze překonat, může se outdoor kurz stát obrovským přínosem v procesu budování týmové spolupráce.

Vojtěch Malý

14. 8. 2007 0:00

Dochází vám nápady? Vyvětrejte si hlavu na moři

Každý z nás potřebuje odpočívat, a léto k tomu přímo vybízí. Řada lidí jede zapomenout na pracovní povinnosti do přímořských letovisek. Plavit se po mořské hladině už není v současnosti žádný problém. Na koupi námořní plachetnice, jachty nebo katamaránu jsou sice potřeba statisíce až miliony korun, na jejich pronajmutí však stačí "pouhé" desetitisíce.

Monika Ficencová

3. 8. 2007 0:00

Nezačínejte od nuly, zkuste franchising

Obliba franchisingu stále roste. Počet licencí stoupl v období roku 1999 až 2004 čtyřnásobně, počet provozoven se zvýšil devítinásobně. Poslední roky trend pouze potvrzují. Podnikaní pod zavedenou a úspěšnou obchodní značkou tak na ústupu rozhodně není.

Lucie Domanská

2. 8. 2007 0:00

Outdoor aktivity jako prvek budování týmu

Aktivní manažerský tým je základem firemní dynamiky. Někdy se ale i zkušení manažeři, kteří mají „něco za sebou”, dostávají do krize komunikace. Outdoor kurzy se mohou stát výrazným impulsem posunu v pracovních postojích. První část dvoudílného článku přináší představení outdoor aktivit jako prostředků k týmovému rozvoji a uvádí základní typy těchto programů. Druhý díl se pak zaměří na zhodnocení přínosů a rizik, které mohou outdoor aktivity přinést manažerskému týmu.

Vojtěch Malý

1. 8. 2007 0:00