Hlavní navigace

OSVČ a gdpr

Dobry den,
Mam otazku jak prakticky a srozumitelne splnit predpoklady z GDPR.
Co a jak delat a zajistit v mem pripade?
Opravuji alukola a systemove to vypada takto.
Prijde zakaznik napisi si jeho prijmeni a telefon. Zakazka opravy je hotova nekdy tyz den, nekdy do tydne. Pak vystavuji paragon bez hlavicky a zakazka je ukoncena.
V jinem pripade zada zakazku jiny auto nebo pneuservis a u techto pisi fakturu na platbu prevodem.
Nebo prijimam faktury za nakup pneumatik a pod.
Eviduji to v ucetnim .programu a zakladam do sanonu.
Pracuji sam na sebe bez zamestnancu, ucetnictvi zpracuje externi ucetni.
Na dilnu zakaznici prichazeji jen pri podani a vyzvednuti zakazky. Kancelar je uvnitr dilny v dalsi mistnosti kde mam pc a sanony.
Jak bych mel tedy spravne naplnit ustanoveni gdpr?
Dekuji za odpoved
Zdenek Lang

Zdeněk
20. 5. 2018 9:58

Odpověď

Dobrý den Zdenku.
Děkuji Vám za dotaz.

Tím, že účtujete apod., tak určitě pracujete s osobními údaji. Podle toho co píšete, tak mně jste sám. To znamená, že do programu, počítače atd. máte přístup pouze Vy. Tím pádem je to jednodušší na zabezpečení.
Takže je potřeba zabezpečit, aby nikdo nepovolaný neměl přístup do PC, do kanceláře apod. - tzn. k Vašim dokumentům a tím pádem i k osobním údajům.
Tím chci zdůraznit, že je potřeba řešit jak papírové věci, tak i elektronické. Někdy se na to dost zapom,íná.
S externí účetní společností si ve smlouvě ještě podepište, že jsou si obě strany vědomi, že předávají osobní údaje, a že se zavazují, že s osobními údaji budou zacházet v souladu s GDPR nařízením.

S úctou
Kamil Beránek

Ing. Kamil Beránek (poradce pro GDPR)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).