Hlavní navigace

Majitelé pozemků

Dobrý den. Jsme projektová firma a projektujeme rekonstrukce NTL, STL a VTL plynovodů ( popř. i nových ). Projekty zpracováváme z 99% pro E.ON. V rámci projektových prací zjišťujeme majitele pozemků, přes které je veden plynovod (ze stránek KÚ kde jsou volně k dispozici - co na to GDPR? ) a následně s nimi buď uzavíráme smlouvy o smlouvách budoucích, zajišťujeme souhlasy majitelů nemovitostí s přípojkou, popř. jen upozorňujeme na budoucí práce na jejich pozemcích, uzavíráme smlouvy s organizacemi a městskými úřady atd. Tyto "údaje" pak slouží např. pro územní řízení ( zde můžou být vyvěšeny na úřední desce?). Poté je začleněné do dokumentace pro stavbu předáváme 6 x E. ON. Jedno kompletní paré s originály si ponecháváme. E. ON následně provede výběrové řízení obesláním cca 4 - 5 zhotovitelů. Ty si je ponechají a 1 - 2 paré zůstanou také na E. ONu.
Zhruba jsem popsal cestu a cíl "dat".
Jak je to s GDPR?

Vladimír
20. 5. 2018 12:24

Odpověď

Dobrý den.
Děkuji za dotaz.
Začnu trochu obecněji, protože se v dotazu odkazujete na to, že některé osobní údaje jsou veřejně přístupné.

GDPR rozlišuje mezi tím co osobní údaj je a co osobní údaj není.
V tomto nařízení se za osobní údaje považují veškeré informace vztahující se k identifikované či identifikovatelné fyzické osobě.

Mezi obecné osobní údaje patří nejen jméno, pohlaví, věk a datum narození, osobní stav, ale např. také IP adresu a fotografický záznam. Vzhledem k tomu, že se GDPR vztahuje i na podnikající fyzické osoby, řadíme mezi osobní údaje i tzv. organizační údaje, kterými jsou i různé identifikační údaje vydané státem.
Z výše uvedeného tedy vyplývá, že osobní údaj může být veřejný i neveřejný.
A nyní k Vašemu dotazu.

Na všechno co uvádíte potřebujete osobní údaje klientů. To Vám vyplývá z legislativy. A je to tedy Váš oprávněný zájem.
Proto je v pořádku, že tyto údaje získáváte.
Klienti by ale měli být od Vás informováni, že tyto jejich údaje budou předávány třetí straně (katastr, E.ON apod). Je tedy potřeba při podpisu objednávky na Vaši činnost mít tuto informovanost potvrzenou od klientů.

Co se týká třetích stran, tak je potřeba při předání mít potvrzeno (např. předávací protokol apod.), že přebírající si je vědom, že přebírá osobní údaje, a že s nimi bude zacházet v souladu s GDPR.
Potom už je na nich na základě jakého titulu nebo zájmu vyvěsí údaje na úřední desku atd.

S úctou

Ing. Kamil Beránek
Global Sequr

Ing. Kamil Beránek (poradce pro GDPR)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).