Hlavní navigace

Marketplace: nenechte si utéct 5 milionů zákazníků

 Autor: Alza
Epidemie koronaviru podtrhla mnohé trendy posledních let. Platí to i pro maloobchod, který urychlil svůj přesun do divokých vod internetu.
30. 7. 2021

Sdílet

Překlopit byznys ze dne na den do online prostředí však vyžaduje značné investice, know-how a notnou dávku štěstí. Existuje ovšem i jiná, jednodušší cesta. A jak ukázaly poslední měsíce, má co nabídnout i existujícím e-shopům a výrobcům. Ano, řeč je o marketplace. O co jde a jak může pomoci vašemu podnikání?

Co je marketplace?

Marketplace lze přeložit jako online tržiště. S běžnou tržnicí má řadu společného. Stále se jedná o místo, kde lze v rychlém sledu přijít, vystavit zboží a začít prodávat. Oproti době dřívější pouze správci tržiště přibyly povinnosti – nově obchodníky zaštiťuje svým dobrým jménem, řeší PPC, SEO, UX a další zkratky světa e-commerce.

Hlavní výhoda marketplace pro podnikatele spočívá v možnosti rychle naskočit do světa online prodejů. A to bez rizika v podobě vstupních investic, potřeby najímat zástup nových zaměstnanců a nutnosti se prosadit v záplavě stovek dalších e-shopů.

Pro koho je marketplace zajímavé?

V prvé řadě pochopitelně pro kamenné obchody, které mohou v řádech dnů oslovit miliony zákazníků. Paradoxně se ale velké oblibě marketplace těší i u existujících e-shopů. Ti tímto mohou snadno oslovit novou cílovou skupinu a akcelerovat růst při využití svých již zaběhlých procesů.

Na své si přijdou i poskytovatelé služeb: restaurace, prodejci zážitku, hotely či kurzy všeho druhu. V jejich případě je ale nutno zvolit vhodnou platformu, která dovoluje i prodej poukazů.

A zapomenout nelze ani na výrobce. Ti v marketplace vidí snadný způsob, jak získat přístup ke koncovým zákazníkům bez dalších mezičlánků.

Alza slaví úspěchy se svým marketplace

Alza začala partnerský prodej rozvíjet na konci roku 2019. Samotný Alza Marketplace byl ale spuštěn až v roce 2021 spojením existujících programů. A úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Již nyní své produkty na Alza Marketplace prodává více než 350 partnerů, kteří mají zalistováno přes 360 tis. položek. 

A jaké jsou ohlasy samotných partnerů? Pozitivní. V průměru takto zvýšili svůj obrat o 28 %. Prodejci si cení zejména možnosti oslovit miliony zákazníků. V případě velkých subjektů pak zaznívá úleva, že obavy z napojení jejich existujících objednávkových systémů byly díky spolupráci se specialisty z Alza.cz liché.

Proč vlastně Alza Marketplace?

Alza dlouhodobě představuje e-shop s nejvyšší návštěvností v ČR, pravidelně zde nakupuje více než 5 milionů zákazníků. Důvod k výběru Alza Marketplace je proto nasnadě: jedná se o okamžitou vstupenku k rychle rostoucímu byznysu Alzy.

Alza si však dala záležet, aby se její marketplace neproměnil na zapadlou inzertní plochu. O produkty partnerů pečuje stejně jako o své vlastní položky. Produkty jsou proto vystaveny ve správných kategoriích, zákazník je může filtrovat dle parametrů či dohledat přes interní vyhledávač. Propagovány jsou i nástroji pro automatickou personalizaci, doporučené zboží apod. A to v desktopové verzi i v mobilní aplikaci. 

Velkým strašákem začínajících e-shopů bývá doprava. I zde je patrná výhoda při spojení s jedničkou na trhu. Partneři totiž mohou využívat pobočkovou síť Alza.cz a více než 1000 AlzaBoxů. V případě velkých prodejců pak lze využít i vlastní dopravu.

Alza vychází vstříc také menším prodejcům, kteří si nemohou dovolit vlastní specializované marketingové oddělení. V rámci Alza Marketplace totiž partneři získávají přístup k armádě ostřílených poradců včetně nástrojů content marketingu.

Jak začít prodávat na Alza Marketplace?

Jak vypadá přidání se na Alza Marketplace v praxi? Jak se již přesvědčila řada podnikatelů, nejedná se o nic složitého.

·         Registrace, která zabere pár minut. Pro registraci nového Alza Partnera je třeba se přihlásit do Alza účtu, kde zadáte IČO (jako OSVČ nebo firma) a vyplníte základní údaje.

·         Vložení poukazů nebo zboží vyřešíte napojením vaší API na e-shop. V případě dárkových poukazů je generován vzhled i kód automaticky.

·         Schválení trvá chvíli. Hned poté bude vaše nabídka viditelná na Alza.cz pro zákazníky.

Alza.cz dbá o to, aby celý proces byl zvládnutelný pro kohokoliv. I proto jsou pracovníci Alza.cz podnikatelům stále k ruce pro řešení případných otázek a problémů. Zkušenosti partnerů si můžete případně přečíst v článku o Alza Marketplace.

Nyní lze vyzkoušet Alza Marketplace na tři měsíce zdarma

Stále váháte, zda vsadit právě na Alza Marketplace? Na registraci a vystavení zboží nejsou vázány žádné vstupní poplatky. Nyní navíc nemusíte první tři měsíce hradit ani provize za prodané zboží. Pro registraci a více informací navštivte marketplace.alza.cz. Pokud máte nějaké doplňující otázky, můžete se obrátit přímo na partner@alza.cz.  

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).