Hlavní navigace

Zážitek je nejlepší dárek pro zaměstnance i obchodní partnery

Proč darovat radost ve formě zážitku prozradí majitel jedné z nejstarších zážitkových agentur v ČR Ing. Marek Mohyla.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pan Marek Mohyla je majitelem jedné z nejstarších zážitkových agentur na českém trhu. Jen těžko by se dali spočítat lidé, jimž zážitkový dárek z jeho firmy Esennce.cz udělal radost. Povídali jsme si o tom, jaké zážitky jsou v současnosti nejpopulárnější, jaké možnosti a výhody má zážitek oproti materiálnímu daru, ale i o stoupající popularitě zážitkových poukazů ve firemní sféře.

Mohl byste nám na začátek trochu přiblížit vaše pole podnikání – jaké jsou momentálně trendy v zážitkových dárcích?

V současné době bych zmínil zejména tři kategorie, které si získávají čím dál větší popularitu – wellness zážitky, respektive pobyty, dále adrenalinové dárky a do třetice je to obecně kategorie auto-moto.

Snažíte se v Esennce.cz na tyto trendy reagovat? Přizpůsobujete nabídku?

Určitě. Aktivně vyhledáváme novinky. Zejména to, co je něčím výjimečné a kde jsou perfektní služby. Jedeme přímo na místo a sami službu vyzkoušíme. Neustále naši nabídku doplňujeme o nové zážitky, vždy s důrazem na prvotřídní kvalitu. Jak roste počet a nabídka poskytovatelů wellness služeb, ale i adrenalinových či auto-moto zážitků, tak neustáváme v hledání unikátních a zajímavých služeb po celé republice, jimiž neustále aktualizujeme naše portfolio.

Když se zeptám konkrétně na vaši agenturu, jaké zážitky nakupují zákazníci nejčastěji u vás? 

Kdybych měl vypíchnout tři, o které je enormní zájem, pak jsou to určitě lety balónem – tento krásný zážitek zprostředkováváme na 40 místech po celé ČR. Dále bych zmínil zážitek jménem „Noc v oblacích“, kterou lze strávit na nejvyšším bodě v České republice, kde se dá ubytovat, a to na televizním vysílači na Pradědu. Třetím pak jsou dozajista jízdy rychlými auty – to je evergreen.

Vašimi klienty nejsou jen jednotlivci, ale i firmy, které dávají zážitky svým zaměstnancům jako dárky a benefity. Zaznamenal jste nárůst obliby zážitkových dárků ve firemní sféře? 

Ano, firemní klientela nám roste, což asi souvisí s tím, že rosteme i my.

Blíží se Vánoce, čas obdarovávání našich blízkých, ale třeba i obchodních partnerů. Je mezi manažery a byznysmeny obvyklé dávat místo věcných darů zážitek?

Velice. Firmy byly našimi klienty odjakživa a dárky u nás skutečně pořizují nejen zaměstnavatelé pro své pracovníky, ale právě i lidé z top managementu pro klientelu a partnery. Je určitě rozdíl, když chce majitel firmy nakoupit vánoční dárky pro zaměstnance a má omezený rozpočet, a tím, když firma potřebuje upevnit vztah s váženým klientem. U nás však můžete sehnat poukazy od 500,– do 10 000,– Zkrátka a dobře pro každého máme přesně to, co potřebuje.

V případě zážitků – stejně jako u materiálních darů obecně – není lehké se trefit do vkusu obdarovaného. Jaké nabízíte pro tuto situace řešení?

Nikdo se nechce opakovat, ale chce být originální. Jeden rok dáte klientovi či obchodnímu partnerovi sadu luxusních vín, ale za rok musíte vymyslet něco nového a mnohdy dochází inspirace. Dárkové poukazy na zážitky jsou skvělým řešením. Ovšem, když někomu věnujete poukaz do konkrétní luxusní restaurace, nemá to přidanou hodnotu jako poukaz od zážitkové agentury. Ta přidaná hodnota spočívá v tom, že na poukaz z Esennce může jít obdarovaný rovněž na luxusní večeři, ale když se mu kupříkladu nezamlouvá podnik, může si ho vyměnit za zážitek dle svého výběru. Anebo je možné darovat zcela univerzální poukaz, na který si obdarovaný sám vybere, co ho láká, odpovídá jeho zájmům a zálibám.

Pokud se bavíme o dárcích pro firmy a obchodní partnery – pracujete nějak i s brandingem, logy firem a dalšími náležitostmi, které jsou specifické pro firemní klientelu?

Máme krásné balení poukazů, je zde možnost personalizace, věnování a prostor pro branding. Vše dle přání konkrétního zákazníka.

V čem tedy spočívá hlavní benefit dárkových poukazů jakožto dárku pro zaměstnance či obchodní partnery? 

Když pominu tu – už zmíněnou variabilitu a univerzálnost –, pak je to určitě bohatá nabídka lokalit zážitků. Pokrýváme celou republiku de facto od Aše po Ostravu. Ať už máte obchodní partnery kdekoliv po Česku, všude je možné najít zážitky od Esennce. Nejenže si u nás každý najde to, co ho láká: od gastra a wellnessu přes sport až po adrenalin, ale i lokalizace zážitků je pestrá. Stejně tak je možné na jeden univerzální poukaz čerpat více zážitků, nebo si naopak připlatit, když hodnota darovaného poukazu bude nižší než cena vybraného zážitku.

Jsou mezi námi lidé, které je velice těžké něčím překvapit – už všechno zažili, všechno mají a obdarovat je něčím originálním je pořádný oříšek. Máte v nabídce i nějakou skutečnou raritu, která zaujme a pobaví zároveň?

Jistě. Máme dárek vhodný zejména pro upracované ředitele a manažery, kteří jsou unavení a potřebují změnu. Tím zážitkem je pasení ovcí v Beskydech. Na toto netradiční povyražení máme právě od lidí z top managementu ty nejlepší reakce.

Více o výhodách zážitků jako dárek se dozvíte zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).