Hlavní navigace

Analýza trhu (kde značka působí)

Analýza trhu je důležitou částí procesu tvorby značky. Aby značka přinášela firmě užitek, musí mít své jasné místo na trhu a být pro zákazníky relevantní. Proto se přistupuje k využívání různých typů výzkumu.

Kvalitativní výzkum pomáhá pojmenovat např. potřeby zákazníků (příkladem takového výzkumu jsou hloubkové rozhovory nebo focus groups), zatímco kvantitativní výzkum zjišťuje kolik lidí takové potřeby opravdu má a jak důležité pro ně jsou (tímto způsobem se měří také povědomí o značce). Pokud se obě metody kombinují, jde o tzv. výzkum smíšený.

K analýze trhu dochází také v situaci, kde je třeba změřit vliv nebo stávající stav značky (např. analýza kontaktních míst nebo SWOT analýza). Sledováním toho, co se o značce nebo jiných tématech říká, se zabývá např. monitoring obsahu na internetu (buzz monitoring).

Analýzy trhu se dotýkají také přístupy, které se orientují na člověka – konkrétně jde o Human-centered design a Design thinking.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).