Hlavní navigace

Buzz monitoring

Buzz monitoring (také social listening nebo monitoring obsahu na internetu) je výzkumná metody, jejímž cílem je zjistit, jak se na internetu mluví o konkrétních tématech nebo značkách. S využitím internetového nástroje (buzz monitoring tool) je možné probledávat internetové diskuze, komentáře pod články, sociální média jako Facebook, Twitter nebo Instagram a další části internetu.

Buzz monitoring probíhá nejčastěji na bázi klíčových slov (např. „česká spořitelna“). Pokud se v rámci monitorované části internetu (je technicky nemožné monitorovat celý internet) objeví jedno z klíčových slov, které je zadáno v nástroji, uloží se celý text obsahující dané klíčové slovo – takový text se pak nazývá zmínka.

Takto získané zmínky týkající se sledovaného tématu nebo značky se následně analyzují – např. podle podtéma, místa výskytu, autorů zmínek nebo podle tzv. sentimentu (to, zda je zmínka ve vztahu ke sledovanému tématu pozitivní, neutrální nebo negativní).

Buzz monitoring umožňuje značkám reagovat na to, co se o nich říká (nejen v rámci krizové komunikace), ale je také užitečným nástroje na měření značky. Pokud se zvyšuje počet zmínek o značce, více se o značce mluví, a tak je pravděpodobně známější (stoupá její povědomí).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).