Hlavní navigace

Kvantitativní výzkum

Kvantitativní výzkum se zaměřuje na popis konkrétního jevu ve společnosti. Jeho cílem je odpovědět na otázky typu kolik, jak moc, jak často případně hodnocení na stupnici. Nejčastěji jde o dotazníková šetření (ať už s využitím počítače, telefonu nebo vyplnění osobně). Kvantitativní výzkum bývá jednodušší na vyhodnocení, protože nejčastěji využívá uzavřených odpovědí (respondenti vybírají z předem daných možností, například v dotazníku). Na rozdíl od kvalitativního výzkumu nejdou kvantitativní výzkumy do hloubky problémů. Proto se často obě metody kombinují (pak jde o výzkum smíšený).

V oblasti tvorby značek se kvantitativní výzkumy využívají ke zjištění povědomí značky nebo jiných vlastností, které nejčastěji souvisí s vnímáním značky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).