Emoční oblast značky přichází v případech, kdy se ze snadné volby stává volba bezpečná a zákazník začne věřit tomu, že prezentované vlastnosti produktu nebo služby prostřednictvím značky jsou pravdivé. Spotřebitel má ke značce důvěru.
Symbolický význam značky spočívá ale také v tom, že se brand může podílet na budování a komunikování spotřebitelovi sociální a kulturní identity. Stává se tak v případech, kdy se spotřebitel ztotožní se značkou anebo dosáhne vysoké loajality. Symbolický význam tak tvoří souhrn toho, jak se produkt prezentuje a co si lidé k této prezentaci přidají.
Lidé nekupují a nepoužívají jen to, co nutně potřebuje ke svému životu (více viz funkčně-praktický význam značky). Mimoto se chtějí bavit, dělat si radost a působit na ostatní. Kupují si emoce a často také vlastní image neboli postavení ve společnosti.
Internet Info Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Největší server pro podnikatele v ČR. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.