Hlavní navigace

Komunita

Za komunitu je označována skupina lidí, kteří se sdružují díky sdílenému prostoru nebo společnému zájmu a na základě tohoto navazují nové kontakty. V prostředí značek může jít o lidi, kteří se sdružují právě se zájmem o konkrétní značku (např. Apple, Android nebo fanoušci automobilových značek).

Cílem takové komunity je předávání informací, zkušeností a zážitků a také možnost identifikovat se se skupinou lidí, kteří mají rádi stejnou značku. Komunity často vznikají u značek, které svým zákazníkům kromě funkčních významů přinášejí také emočně symbolický význam.

Na rozdíl od tradičního marketingu, který se zaměřuje spíše na jedince, jsou cílem moderního marketingu právě komunity. Oproti původnímu přístupu lze při marketingu i tvorbě značek využívat již existujících vazeb mezi členy komunit, namísto vytváření vazeb úplně nových.

Pomohla Vám tato stránka?

Hodnocení stránky: 4