Hlavní navigace

Tipy pro marketing a SEO

Sdílet

Především pro menší a méně známé e-shopy je důležité mít své webové stránky optimalizované pro vyhledávače, využívat srovnávače zboží a případně další online marketingové nástroje.

Pomocí vhodné kombinace mnoha poměrně složitých aktivit lze dosáhnout lepšího umístění odkazů na vaše stránky ve vyhledávačích. Souhrnně se tento proces nazývá SEO optimalizací. Právě se zvyšováním přirozené návštěvnosti (SEO – search engine optimization) má mnoho českých e-shopů nemalé problémy, protože se o ni nezajímají jako o celek. Jakých problémů se nejčastěji dopouštějí české e-shopy při zvyšování přirozené návštěvnosti?

Pozor hlavně na:

  • Nezvládnutý redesign webu
  • Neefektivní cíle optimalizace
  • Nepovolené optimalizační techniky
  • Nedostatečná unikátnost
  • Špatné interní prolinkování
  • Zahození vydobytých pozic

Mezi velmi zásadní prodejní kanály se řadí také srovnávače zboží. Data do srovnávačů dodávají sami prodejci. Každý e-shop, který se chce objevovat ve výsledcích vyhledávání srovnávače zboží, se musí zaregistrovat a poskytnou databázi produktů ve formátu xml (Extensible Markup Language). XML je formát souboru určený k zápisu databáze, kde má každá položka konkrétní prvky. Srovnávačů českých e-shopů se nachází na internetu destíky. Mezi nejnavštěvovanější patří Heureka.cz a Zboží.cz. 

E-shopy často také využívají PPC reklamy. Zde by obchody měly předně dbát na efektivitu PPC reklamy. Pokud pomocí PPC reklamy propaguje e-shop vícero produktů nebo služeb, je vhodné je mít uvnitř reklamního systému logicky strukturovány, aby obchodník dokázal efektivitu jednotlivých reklam vyhodnocovat. Důležité je rovněž správně nastavit cílovou stránku (Landing pages) a dobře pracovat s vyhledávacími dotazy. Častý omyl, kterého se dopouštějí správci PPC reklamy, je nepochopení rozdílu mezi klíčovým slovem a vyhledávacím dotazem. Klíčová slova, která se zadávají do reklamního systému se nemusí nutně rovnat vyhledávacím dotazům, které spouštějí zobrazování reklamy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).