Hlavní navigace

Katalogy a firemní prezentace

Sdílet

Firemní prezentace a katalog výrobků jsou významným marketingovým nástrojem. Díky nim může podnikatel snadno na jednom místě říci o své firmě vše podstatné, ale také nevědomky ukázat své slabé stránky.

Prezentaci či katalog by měl podnikatel vždy připravovat s ohledem na svoji cílovou skupinu. Ačkoliv se jedná o prezentaci firmy, měl by mluvit spíše o svých zákaznících. Pro zákazníky není zpravidla natolik podstatná informace, jestli má firma 55 nebo 85 zaměstnanců. Mnohem více je zajímá, jestli a jak mu podnikatel dokáže pomoci s vyřešením jeho problému. 

Pokud si podnikatel není jistý tím, jestli dokážete text katalogu nebo prezentace vytvořit sám, měl by si na tuto práci najmout externí firmu. Takové službě se říká copywriting a ceny za tvorbu textů bývají přiměřené.

Grafická příprava

Nemá-li podnikatel ve firmě svého grafika, je vhodné vždy svěřit grafickou přípravu katalogu nebo prezentace profesionálovi. Příprava podkladů pro komerční tiskárnu má své zákonitosti a špatně připravené podklady tiskárny obvykle odmítají.

Grafická podoba brožury by měla vycházet z firemního CI manuálu a měla by být jasná, jednoduchá a přehledná. To, co o sobě podnikatel píše, je důležitější než to, kolik je na dané stránce grafických prvků. Přesto by ale podnikatel neměl vizuální stránku katalogu podceňovat.

Například špatná fotografie dokáže „zabít“ sebelepší produkt, stejně tak dobrá fotografie může z obyčejné věci udělat výstavní kousek. Stejně to platí i o fotografiích osob nebo prostor firmy. Obrázky jsou tím, co prodává.

Pokud nemá podnikatel finance na profesionální fotografie, může použít služeb některé z velkých komerčních fotobank, kterých jsou na internetu desítky. V tomto případě je ovšem nutné detailně číst podmínky použití, protože ceny za autorská práva k fotografii jsou jiné v závislosti na použití – www stránky, tištěná prezentace, novinový článek apod.

Tisk a formát papíru

Vhodné je využít některé ze zajímavých technologií tisku, jako je například parciální nebo UV lak, použití metalických barev, různých perforací nebo speciálních druhů papíru. Zvýšené náklady na tisk se obvykle dostatečně vrátí s přílivem získaných zakázek.

Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.
logo, diversity

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).