Hlavní navigace

6 týdnů na očích i v nosech zákazníků? Objevte reklamní voňky

Jak se pomocí reklamních předmětů vrýt hluboko do paměti zákazníků prozradí Václav Štefan z VOŇKY.CZ.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Rozdáváte svým zákazníkům reklamní předměty? Přejete si, aby nekončily v koši, ale skutečně podporovaly vaše podnikání? Společnost VOŇKY s.r.o. z Brna dodává firmám, živnostníkům, sportovním klubům, zájmovým skupinám nebo veřejným institucím reklamní aromatické visačky. Co stálo za vznikem projektu VOŇKY.CZ, v čem jsou jiné a jakou roli hraje vůně v marketingu? Zeptali jsme se jednatele pana Václava Štefana.

Kdo jsou vaši zákazníci? Jsou voňavé visačky vhodné pro určité obory nebo typy podnikání?

Našimi zákazníky jsou drobní živnostníci i majitelé velkých firem. Často také městské organizace, sportovní kluby, zájmové organizace nebo občanská sdružení. Dobře se nám spolupracuje s reklamními agenturami. Zkrátka se všemi, kteří k propagaci používají reklamní předměty. Ve srovnání s jinými propagačními materiály je výhodou voněk to, že je máte nejen na očích, ale i v nosech po dlouhou dobu. Využívají principů scent marketingu a vlivu vůní na emoce a paměť.

To zní zajímavě. Můžete nám o tom říct něco víc? Co má vůně společného s marketingem?

Cílem marketingu je dostat produkt do povědomí a dlouhodobé paměti cílové skupiny. Zrakové a sluchové vjemy se lidé naučili racionálně filtrovat, ale vůni, tu neošálíte. Vůně dokáže navodit pozitivní emoce a zanechává silnou paměťovou stopu. Spojit své podnikání s příjemnou vůní je chytrý marketingový krok při budování značky. 

V nabídce máte přes 20 vůní. Které jsou u zákazníků nejoblíbenější?

Určitě jsou tu stálice jako sladká Vanilka, svěží Oceán nebo New car. Ale také ostatní vůně jsou zajímavé a každému voní nějaká jiná. Pánové dávají přednost třeba kořenité vůni Black, naopak dámy se nevyhýbají ani ovocným vůním Meloun & Kiwi, Jablko či velmi příjemné Kávě. Na podzim zařazujeme do sortimentu i skořicově-hřebíčkové Kouzlo Vánoc. Používáme kvalitní parfémy od evropských výrobců a na výsledku je to znát. Naše vonné visačky si zákazníci často oblíbí natolik, že objednávky opakují několikrát do roka.


Jak dlouho vůně vydrží? 

Protože každá visačka obsahuje 2 gramy parfému, vydrží vonět opravdu dlouho. V autě si vůni můžete užívat až 6 týdnů i při vysokých letních teplotách. Nerozbalené voňky zvládnou skladování bez jakékoli újmy po dobu 4 let. Transparentní obal totiž obsahuje nepropustnou membránu, která zabrání úniku vůně. 

Je nějaké omezení pro grafiku, barvy a tvary visaček?

Co je pro naše zákazníky důležité – zpracování grafického návrhu je zahrnuto v ceně voněk. Potřebujeme pouze kvalitní podklady. Vybírat můžete z více než 200 hotových výsekových tvarů. Máte konkrétní přání, které v naší standardní nabídce není? Vytvoříme vám originální tvar. S barvami je to podobné, umíme tisknout motivy přímými barvami i plnobarevnou grafiku z obou stran. Po celou dobu zakázky je vám k dispozici produkční, který vám pomůže s výběrem nejefektivnějšího řešení. Nechceme po našich zákaznících, aby se kvůli voňkám nutně stali grafiky či reklamními kouzelníky, tuhle stránku zakázky bereme na sebe.

Co vás přivedlo k nápadu na voňky? Jaká byla vaše podnikatelská cesta?

Jak už to tak často bývá, za vším stála náhoda. V roce 2011 klienti naší reklamky VAXX potřebovali aromatické visačky. Vlastně šlo jen o reakci na aktuální poptávku. Zakázka se povedla a voňky měly úspěch. Hned na začátku jsme nastavili příčku kvality vysoko, což se vyplatilo, protože visačky se na trhu okamžitě ujaly. Vyladili jsme celý proces objednávky, který je teď jednoduchý a přehledný. Zákazníci přesně vědí, za co platí a kdy budou mít hotovou zakázku u sebe. A to v Česku a nově také na Slovensku.

Dodáváte voňky zákazníkům po celé České republice a na Slovensko. Můžou si zájemci voňky někde prohlédnout a vyzkoušet, než se rozhodnou objednat několik set kusů?

Určitě. A nemusí nikam jezdit, voňky za nimi od nás dorazí až k nim na stůl. Vytvořili jsme sadu vzorků, ve které najdete ukázky visaček, jež jsme v nedávné době pro naše zákazníky vyráběli a srozumitelný popis, jak postupovat při objednávce. Společně se vzorky dostane zájemce i testery vůní, aby mohl posoudit, která se mu líbí nejvíce. Říkáme tomu „Voňavý balíček“. Na výběru u zákazníků často spolupracují celé týmy kolegů, kteří očichávají testery a dělají si interní hitparádu vůní. Takže u toho bývá velká legrace a trošku soupeření.

A co vy, chcete také objevit kouzlo voňavých reklamních předmětů? Nechte si zdarma a nezávazně poslat balíček vzorků a testerů vůní a vyberte si pro vaše zákazníky tu pravou kombinaci tvarů, barev a vůní. Pište, volejte, pošlete nám voňavou zprávu z webového formuláře. Rádi vám s výběrem poradíme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).