Hlavní navigace

Jaká je skutečná cena e-shopu?

 Autor: unsplash.com
Vlastní e-shop je nejoblíbenější formou internetového podnikání. Cena e-shop řešení se ale zásadně liší.
24. 11. 2021

Sdílet

Vžít se do role úspěšného internetového podnikatele není nic složitého. Představa je to totiž jistě lákavá. Stejně tak bezesporu také následná realita. I provoz e-shopu, ostatně jako každé podnikání, ovšem přináší nemalé starosti a finanční náklady. Bez těchto faktorů to na volné noze zkrátka nejde. Toto samozřejmě platí také o samotném zřízení e-shopu, jehož výsledná cena se může velmi zásadně lišit v závislosti na systému provozu vašeho internetového obchodu. A jak konkrétně? Na to si odpovíme v dnešním článku.

Cena e-shopu na míru


Začneme vůbec tím nejdražším řešením, kterým je bezesporu e-shop na míru. Pokud toužíte po e-shopu, který bude od A do Z zcela podle vašich představ a ustojíte jeho enormní finanční náročnost, pak je výstavba e-shopu na míru tím pravým řešením pro vás. Počítejte ale s částkou minimálně v řádech statisíců. Ano, práce webových vývojářů je dnes skutečně vysoce ceněna. Proto se částka za vybudování e-shopu na míru u zkušené společnosti lehce přehoupne přes milion korun.

A to je jen začátek. Práce na e-shopu okamžikem spuštění ovšem rozhodně neskončí. Naopak. Systém budete neustále ladit, vylepšovat přizpůsobovat na změny, ať už daňové legislativní nebo funkční. To vše si bude tvůrce e-shopu samozřejmě účtovat. Připravte se tak na to, že po ukončení hlavního vývoje budete na měsíční bázi platit za údržbu a rozvoj e-shopu částku v řádech tisíců až desetitisíců korun. 

Open Source


Zásadně dostupnějším způsobem, jak si opatřit e-shop takřka na míru, avšak za řádově nižší částky, je využití volně šiřitelného jádra, takzvaného open source. Na trhu jich existuje mnoho a jejich stažení je skutečně bezplatné. Nemůžete ale očekávat, že si e-shop stáhnete z internetu, nahrajete do něj produkty a za pár dalších kliků začnete prodávat. O open source platformě je potřeba skutečně uvažovat jako o jádru, které je nutné přizpůsobit vlastním požadavkům. Rozhodně přitom nejde o záležitost, kterou by zvládl lajk. Naopak vyžaduje znalosti programování.

Vystavení funkčního e-shopu na open source jádru je tak ve skutečnosti práce pro specializovanou agenturu nebo schopného kodéra. Počítejte s tím, že veškerá konfigurace a tvorba webdesignu jim zabere minimálně desítky hodin. S obvyklou hodinovou sazbou ve výši okolo 1 000 kč pak počítejte s tím, že vás zprovoznění open source e-shopu vyjde na desetitisíce. Následně bude potřeba pravidelně investovat do rozvoje a údržby e-shopu. Velkou nevýhodou tohoto typu e-shopového řešení je faktická absence zákaznické podpory.

Pronájem e-shopu


Věřte tomu nebo ne, ale ke spuštění e-shopu není vždy potřeba pořádná zásoba hotovosti. Většina e-shoperů totiž k provozu svého internetového podnikání volí pronájem e-shopu. Jde o cenově dostupný způsob, jak si s prakticky nulovými počátečními náklady postavit e-shop podle svého gusta, který snadno vyhoví potřebám vašeho podnikání. V rámci jeho provozu se můžete spolehnout na kvalitní zákaznickou podporu, stejně jako na průběžné aktualizace a vylepšování systému. 

Upgates navíc získáte možnosti, o kterým se uživatelům ostatních platforem ani nezdá. Jde především o volnost v oblasti grafiky, díky které je možné postavit si e-shop takřka na míru, snadný prodej do zahraničí a neposlední řadě také možnost vlastního API napojení na nástroje, které ke svému podnikání potřebujete. Přesvědčit se o tom můžete snadno. Stačí si na 30 dní založit testovací verzi e-shopu zcela zdarma. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).