Hlavní navigace

Kupóny jako dárek k objednávce e-shopu. Dobrý nápad nebo ne?

Komerční sdělení  Autor: Děkovačka
Asi už jste někdy slyšeli, že Česko je země slev a výprodejů, často je toto tvrzení řečené s hanlivým tónem a tak není divu, že e-shopy se spíše odvracejí od slevových kuponů a jejich použití.

Sdílet

Nicméně všechny slevové kupóny nejsou špatné. Jsou slevové kupóny, které mohou snižovat objednávky, které by se uskutečnily i bez nich ale jsou i slevové kupóny, které dokáží naopak získat nové zákazníky.

Slevové kupóny (kódy, poukázky) můžeme dělit podle toho v jaké fázi zákaznického cyklu se nacházejí.

  1. Slevové kupóny, které zákazník hledá až v košíku.

  2. Slevové kupóny, díky kterým se zákazník dozví o e-shopu.

Slevové kupóny, které zákazník hledá až v košíku

Jste na e-shopu, vložíte zboží do košíku, jdete a zaplatit a uvidíte pole pro vložení slevového kódu. Jdete tedy do nového okna a zadáte název e-shopu + slovo slevový kupón. Já to takto dělám a věřím, že nejsem sám. Proč to dělám? Protože je tady možnost si snížit cenu objednávky a ušetřit peníze na zboží, které stejně chci.

Slevové kódy zobrazené na kuponových webech mají jednu obrovskou nevýhodu pro e-shopaře a tou je ta, že často se vetřou do objednávky, která by proběhla i v případě, že by slevový kód neexistoval.

Tyto slevové kódy tedy nezískávají nové zákazníky ale pouze snižují marži e-shopaře.

Slevové kupóny, díky kterým se zákazník dozví o e-shopu

Slevové kupóny mohou ale mít i pozitivní efekt a tím je získávání nových zákazníků do vašeho e-shopu!

Pokud jste na e-shopové scéně nějakou dobu, určitě znáte službu, která umožňuje vkládání cizích letáků nebo kuponových knížek do vašich balíčků, které posíláte zákazníkům. V balíčcích dalších zapojených e-shopů je zase zaslán váš slevový kupón.

Tato služba je bohužel velmi neefektivní a to z jednoduchého důvodu. Zákazník už není v nákupní náladě. Zákazník je v náladě otevřít si svůj balíček a užít si produkt, který mu zrovna kurýr doručil. 

Dalším problémem je fakt, že nic nejde sledovat, měřit a vyhodnocovat, letáky nejde optimalizovat podle e-shopu, ze kterého objednávka přišla. A tak letáky často končí v koši.

TIP: Může to být ale i efektivní!

Slevové kupóny ihned po objednávce

Co kdyby se ale slevové kódy ukazovaly zákazníkovi ihned po objednávce? Rozdílem tady je to, že zákazník je stále v nákupní náladě, protože právě dokončil nákup na jiném e-shopu. 

Ve zkratce tohle je filosofie unikátní české aplikace Děkovačka


Autor: Děkovačka

Jak Děkovačka funguje?

Když je uskutečněna objednávka na eshopu “A”, je na děkovací stránce nabídnut dárek ve formě slevových kupónů na eshopy “B”, “C”, “D”, atp… 

E-shopy “B”, “C”, “D”, zase naopak přivádějí zákazníky e-shopu “A”.

Slevové kupóny jsou nabídnuty na samostatné přistávací stránce a Děkovačka tak nezasahuje do designu e-shopi a ani do objednávkového procesu.

Přiklad:

Zákazník si nakoupí na e-shopu se sportovním vybavením, který ale neprodává suplementy. Na děkovací stránce je mu potom nabídnuta sleva na suplementy jiného e-shopu. Naopak na děkovací stránce e-shopu se suplementy je zákazníkovi nabídnuta sleva na sportovní vybavení. 

Výhody Děkovačky

  1. Funguje čistě na affiliate provizi – neplatíte nic za registraci nebo vedení

  2. Získáte zákazníky, které není možné získat z jiného marketingového kanálu.

  3. Garantuje bezkonkurenčnost slevových nabídek – nikdy nebudete přivádět zákazníky konkurenčnímu e-shopu.

  4. Integrace Děkovačky zabere 2 minuty.

  5. Děkovačka rozšiřuje databázi e-mail marketingu.

  6. Od prvního dne registrace do systému, získáváte zákazníky.

Takže abychom odpověděli na úvodní otázku, ano některé kupóny se e-shopařovi vyplatí. Jsou to obvykle ty, které mají pro e-shop přidanou hodnotu a získávají nové zákazníky, které není možné získat z jiných marketingových kanálů.

Více informací o tom, jak Děkovačka funguje se dozvíte na naší webové stránce.

V případě zájmu o zapojení do Děkovačky, kontaktujte našeho obchodního zástupce na e-mailu: info@dekovacka.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).