Hlavní navigace

Proč e-shopy mění platební brány?

Platební brány pro e-shopy už dávno nenabízejí jen banky. Nízkonákladoví poskytovatelé přichází s výhodnou alternativou.
26. 8. 2019

Sdílet

Na trhu platebních služeb probíhá revoluce

Donedávna služby on-line plateb pro e-shopy a přijímání platebních karet ovládaly banky. Poplatky byly relativně vysoké. Integrace on-line plateb do systému e-shopu nebyla vůbec jednoduchá. Situace se začala měnit s tím, jak na trh začaly pronikat specializovaní poskytovatelé platebních služeb s výrazně nižší cenovou nabídkou. Tam, kde byl dříve účtován poplatek z transakce kolem 2,5 % je dnes běžná sazba pod 1 %.

K podobnému jevu došlo před lety například v letecké dopravě, kdy vznikly nízkonákladové letecké společnosti. Přestože tito noví dopravci museli splňovat stejná náročná bezpečnostní pravidla leteckého provozu, nabídly radikálně nižší ceny tím, že provozovali moderní úsporná letadla, která se snažili efektivněji využívat.

U platebních služeb je to podobné. Noví hráči působí v přísně regulovaném prostředí (u nás pod dohledem České národní banky), kde pracují s novými technologiemi a bez zbytečně vysoké bankovní režie.

Českým průkopníkem trendu je platební brána ComGate, která přišla s transparentními a férovými sazbami on-line plateb od 0,79% do 0,99% podle dosaženého měsíčního objemu transakcí. Nabídka ComGate navíc neobsahuje jinde běžný fixní poplatek za každou transakci.

Změna platební brány nevyžaduje programování

Zmiňovaná platební brána ComGate v současnosti podporuje naprostou většinu platforem, na kterých lze provozovat e-shop. Posledním přírůstkem v této oblasti je platforma Shoptet, kde je k dispozici platební doplněk, který vám umožní plně využívat její platební brány.

Pro zákazníky i jejich vývojáře je navíc k dispozici API rozhraní. Kromě běžných transakcí lze pomocí API rozhraní řídit i refundace plateb a zajistit tak automatické vracení peněz po uznaných reklamacích nebo při zrušení objednávek.

Platební brána zjednodušuje práci účetním.

Nízkonákladoví poskytovatelé jako je ComGate nabízejí i nástroje pro pohodlné účtování o platebních transakcích. K dispozici jsou například výpisy v CSV nebo v univerzálním ABO formátu, který by měl umožnit zautomatizovat načítání informací o přijatých platbách do účetnictví. Pro nejpoužívanější účetní systémy Pohoda od Stormware a Flexibee od spol. ABRA existují podrobné návody, jak s ABO soubory pracovat. Poslední verze systému Pohoda dokonce podporuje ComGate ve své sekci “homebanking” a umožňuje tak velmi pohodlné účtování.

Ani platební terminály pro pobočky nejsou stranou

Nabídka výhodných platebních služeb pro přijímání karet se rozšířila i do oblasti platebních terminálů na prodejnách. Náklady klesají a možnosti, co všechno platební terminál technický umí se zvětšují. Například u ComGate se pro stanovení procentní sazby z transakce objemy na platebních terminálech a na on- line platební bráně sčítají. A protože dnes již snad neexistuje e-shop, který by neměl svou kamennou pobočku, výhody jsou zřejmé.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).